AVM ve çarşı gezmeyi
sevmediğim için bütün alışverişini internetten yapan bir insan olarak bu işin
kitabını yazarım, hiç tevazu gösteremeyeceğim.
Tabii alışveriş yaptığım sitelerin
reklamları, kampanyaları mailbox’ımı istila ediyor. Bu da işin kötü tarafı. Özellikle son bir haftadır, konu aynı. Kadınlar Günü. Yılbaşı bitti, Sevgililer Günü bitti, sıra kadınlara geldi.
Sadece mail adresime gelen duyurulardan birkaç örnek:
"Kadınlar Günü Kutlu Olsun! (buraya bir kalp emojisi koymuşlar - ne şirin) Kadınlar Gününe Özel İndirimler!" => bir tatil sitesi
"Kaçırmayın, Dünya Kadınlar Günü'nü Harika
Fırsatlarla Kutluyoruz!" => kozmetik markasının web sitesi
"Dünya Kadınlarla Güzel... " =>
kitap alışveriş sitesi
"Ekstra %30 İndirim! Kadınlar Günü
Kampanyası İnternet Mağazamızda" => giyim markası
"Kadınlar Günü'ne Özel %50 + %50 İndirim
Fırsatları !"=> ev tekstili sitesi
"%30'a varan İndirimlerle Kadınlar Günü
Kutlamaları Başlasın!" => aynı kozmetik mağazasının web sitesi
"Kampanya | 8 Mart'a Özel %15 İndirim"
=> giyim markası
"Siz istediniz biz yaptık! Kadınlar
Günü'ne özel kargo bedava!" => kitap alışveriş sitesi
Bu markalara tek tek sormak istiyorum:
Acaba hanginiz kadın için sosyal sorumluluk
projelerinde çalıştınız?
Kaçınızın çocuk gelinler için, kadın hakları
için, kadın cinayetleri için, kız çocuklarının eğitimi için sosyal sorumluluk
kampanyaları var? Ve o kampanyalara ödenek ayırıyorsunuz?
Emekçi kadın günü bayram
değildir, tüketimi körüklemenin bahanesi hiç değildir!
8 Mart bir anma günüdür. Haklarını arayan ve bu uğurda ölen emekçi
kadınları anma günüdür.
Her kadın emekçidir, günümüz hayırlı uğurlu olsun kız
kardeşlerim!
hiç olmasa bu gün sebebiyle kazandığınız paraların bir kısmını kadın derneklerine bağışlayın... benim kafamdan geçenleri yazmışsınız ... sevgiler...
YanıtlaSilİşte çağdaşlık böyle bir şey artık. Herkes bi şekilde ürün satmaya çalışıyor. Yazının başında kendiniz söylemişsiniz, "avm ve çarşı geçmediğim için" diye. Avm yi hiiiiç sevmem. Hiçte gitmem. İnternetten sadece uçak bileti alıyorum henüz. Çatşıda bir dükkana girip sonra dışarı çıkıp bir hava alıp diğerine girmek ve ürünü yerinde görmek, benim için hala geçerli bir neden. Şimdi ikisini birden yapmayıp, internetten alışveriş yapan birine nasıl ulaşsın bu satıcılar. Ekmek Aslan'ın ağzında bile değilken. Yani demem o ki, alışverişinizi elektronik yapıyorsanız bu artık kaçınılmaz. Özel günleri kaçırmazlar. 8 Mart'ın önemi, satıştır onlar için. Sizin gibi her şeyin farkında olan bir kadının bu yakınması şaşırttı beni:)
YanıtlaSilyakınmıyorum, tespitte bulunuyorum. Ve bu tespit vesilesi ile 8 Mart'ın bir bayram olmadığının, bugünün anlam ve öneminin altını çiziyorum. pek açık olmamış galiba:(
SilBudur.
YanıtlaSil