24 Temmuz 2020 Cuma

Booking.com destekli bir dolandırılma hikayesi

Tatilimizi anlatacağım ama önce haberler.

Dolandırıldık!

Roma'da bir otel bulduk. Booking.com üzerinden: Piazza di Spagna Comfort Rooms
Ödemesi otelde yapılacak şekilde iki aile için üçer kişilik iki oda haftalar önce rezerve edildi.

Otele varacağımız gün, booking.com üzerinden otel yetkilisi tarafından kaçta otele varacağımıza dair sorular içeren mesajlar geldi. Tam saatimizi verdik, 21:00. Sonraki mesajlarda otel yetkilisi "daha kolay check in yapabilmemiz için falanca adrese gelin, oradan odalarınıza alacağız sizi" dedi. 

Falanca adres rezervasyon adresimizden farklıydı, bir tür ofis binası olduğunu sandık, check in yapıp 9 dakikalık yürüyüş mesafesindeki odalarımızın olduğu binaya geçeceğimizi düşündük, verilen adrese gittik. 

Bizi otel çalışanı karşıladı, yukarı çıktık, check in yapıldı, kredi kartlarımızdan ödeme alındı. Bu süreçte, bu çalışan ile uzun uzun sohbet edildi, çevrede hangi restoranlara gidebilirdik, kaça kadar açık olurlar...vesaire. Eh ne de olsa, akşamın dokuz buçuğu olmuştu ve çoluk çocuk bir an önce eşyalarımızı bırakıp yemek yemek istiyorduk. 

Tam binadan çıkıp kendi otelimize yollanacaktık ki, otel çalışanı anahtarları tutuşturdu elimize, ve dedi ki "bugün sizin rezerve ettiğiniz odalarda bir boru problemi yaşandı. Biz de hızlıca bu odaları ayarladık size." 

Anladık ki, bir ofis binasında değiliz, başka bir otel burası. (Tritone Top House) 

Peki dedik, odalara girdik, bir de ne görelim? Bizim rezerve ettiğimiz odalar 3 kişilikti, bunlarsa küçücük iki kişilik odalar. Yürüme için ayrılmış boş alana yatak koymuşlar. Soldaki resim odanın orijinali, sağdaki ise bizim çektiğimiz fotoğraf.  

İtiraz ettik ve check in iptali istedik. Neden? Çünkü;

Dürüst yaklaşım sergilenmedi, güvenimiz sarsıldı: Oda değişikliği bilgisi biz ödeme yaptıktan sonra verildi. Gün içinde defalarca mesajlaşılmasına rağmen farklı otel/oda konusunda tek kelime edilmemişti. Halbuki dürüstçe gün içinde bu bilgi verilmiş olsa idi, başka bir otel bulurduk, ya da dürüst davrandıkları için teşekkür eder, en azından bir gece kalır, ertesi gün karar verirdik. 

Madem oda değişikliği yapılacaktı, madem gün içinde bildirilmedi, peki o halde neden önce odaları gösterip ondan sonra ödeme talep edilmedi? 

Neresinden baksan art niyet, sahtekarlık, dolandırıcılık! 

Odaların bizim rezerve ettiklerimizden farklı özellikte (3 kişilik oda parası vermişiz, bunlar iki kişilik oda) olmasını saymıyorum bile! 

İade ve iptal talebimiz otel tarafından reddedildi. Booking.com ile görüşün dendi.

Booking.com ile irtibata geçtik. Karşımıza sadece online müşteri hizmetleri çıktı, temsilciler otele ulaşamadıklarını söyleyip durdular. Yukarıdaki fotoğrafları çektik, müşteri hizmetlerine gönderdik, sonuç sıfır. En sonunda artık gece yarısına doğru, aç ve yorgun dört yetişkin, iki çocuk olarak binayı terk edeceğimizi bildirerek o saatte otelden ayrıldık ve başka bir otelde yer bulduk, yerleştik.

Bundan sonraki beş gün boyunca, para iademiz için Booking.com ile görüştük fakat bize sadece otel ile görüştüklerini, odalar aynı olduğu için iptal ve para iadesinin yapılmayacağını bildirdiler, ha bir de üzgün olduklarını! 

Ben de çok üzgünüm, ama Booking.com 'a güvendiğim için. 
Otel rezervasyonlarımızı neden Booking.com gibi aracı şirketler üzerinden yapıyoruz? Çünkü müşterisinin haklarını koruyacağını düşündüğümüz için. Peki Booking.com ne yapıyor, sadece üzgün olduklarını söylüyor ve dolandırıcı sahtekar bir oteli hala portföyünde tutmayı sürdürüyor.

Hadi biz yandık, bari başkaları yanmasın dedik, Booking.com hesabımızdan otel hakkında aşağıdaki geri bildirimi yazdık. Booking.com geri bildirimimizi yayınlamadı ve sildi. Şaşkınlık içerisindeyim. 

Akıllara tek bir soru geliyor, Booking.com ile Piazza di Spagna Comfort Rooms işbirlikçi mi? 

Sizin böyle tecrübeleriniz var mı? Ne yapmalı, fikri olan?



 



10 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun. Better Business Bureau'ya şikayet edebilirsiniz: https://www.bbb.org/us/mi/grand-rapids/profile/hotel-reservation/bookingcom-usa-inc-part-of-booking-holdings-inc-0372-38133612
    Daha önce yapılmış şikayetleri ve nasıl takip edildiğini de görebiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  2. Yelizcim, İtalya'nın küçük bir kasabasında Booking aracılığıyla yaptığım rezervasyonda benzer bir dolandırıcılık hikayesi yaşadım. Otel diye gittiğim yer, tamirhane gibi bir dükkanın odaya dönüştürülmüş versiyonu çıktı. Ortada otel diye birşey hiç yoktu benim hikayede. Odanın sahibi anahtarı bana verip gitti. Çıkarken de odaya bırakır gidersiniz dedi. Odaya geç geldiğim için başka bir yere bakma şansım da yoktu. Direk sokağa açılan dükkanımsı odada korka korka bir gece kaldım tek başıma. Ertesi sabah düzgün bir yere geçtim. Ben maalesef paramı geri alamadım. Açıkçası oradan kurtulduğuma şükredip olayı fazls takip de edemedim. Booking sayesinde paranın üstüne yattı oda sahibi. İtalya söz konusu olunca normal dedi duyanlar. İnşallah siz bir sonuç elde edersiniz. Vuslat

    YanıtlaSil
  3. Çok büyük hayal kırıklığı geçmiş olsuuuun 😞

    YanıtlaSil
  4. ya tatilde bunlar olunca çok üzülüyorum ya tatil bu mutlu olmak için gidip başta mutsuz başlıyorsun

    YanıtlaSil
  5. hımm geçmiş olsun, ilk duydum booking den olabilir tabii, çözüm bilmiyom ama vardır, bir avukat arkadaşa sorun ya. bak üstteki arkadaş da sölemiş. bu yazını da bi ara bloguma koyayım da duysun herkes :)

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun. Tatilin başında böyle bir olayla karşılaşmak gerçekten de sinir bozucu oluyor. Sonradan gülüyoruz gerçi :)
    Benim de benzer bir olay başıma Lviv'de gelmişti. Blogda ben de uzun uzun anlatmıştım.
    Okumak isterseniz başlığı "Lviv gezi Hikayem - 4 "
    Her yerde dolandırıcı var maalesef..

    YanıtlaSil
  7. merhaba yeliz, benzer bir hikaye bizde airbnbde yaşadık. Biz o gece orada konakladığımız halde (başka şansımız yoktu) odanın tüm resimleri le air bnbye şikaayet maili attım ve para iadesi gerçekleşti. bence tekrar tekrar farklı kanallardan uğraşarak iade talebini sürdür.

    YanıtlaSil
  8. bu önemli yazını son yazıma koydum saool :)

    YanıtlaSil
  9. Hemen Tüketici Hakları Hakem Heyetine sikayet edin booking.com.u. Elinizdeki tüm yazışmaların çıktıları ile. Telefonla görüştüğünüz tarihleri de yazın dilekçeye ses kayıtları icin önemli. Faturalar,mailler... Her şeyi ekleyin dilekçeye. Başvurunuzu alan memur bişey çıkmaz, alamazsınız iade diyecek, onu umursamayin, olsun biz yine de başvuru yapacağız deyin. Ben bu şekilde Vodafone ve Thy dahil bircok şirketten paramı geri aldim. Hatta sirket avukatlari özür dileyip dikayeti geri cekmem için 2-3 kez aradılar. Başvuru yapinca booking.com'a haber verin sizi tuketici haklari hakem heyetine sikayet ettik diye. Daha dava açılmadan iade yapmalari büyük olasılık.

    YanıtlaSil
  10. çok üzüldüm inşallah paranızı geri verirler. bi daha bu tarz yaşanmaz kimseye güven kalmadı. bir aracı sayesinde otel tutmak haklarımızı korusunlar diye evet ama onlar hiç önemsememiş. yurt içinde bile güvenilir olmuyor ki yurt dışı daha da zordur. kuyruksuzkedi nin dediği gibi yaparsanız belki bir çözüme ulaşır. geçmiş olsun

    YanıtlaSil