10 Temmuz 2009 Cuma

var bi gariplik

var var. İlker boşver sıcaktandır diyor ama ben biliyrorum..
Son birkaç gündür Sherlock Holmes gibiyim, sürekli nedenlerini araştırıyorum.
Arcadaki gariplikler acayip canımı sıkıyor.
Geçen hafta akşam 6 da uyuyup sabah 5 buçuk gibi (arada 1-2 defa uyandı) uyanması var. Şaşırtıcı!!!
Son birkaç gündür de akşamları bir huzursuzluk bir huysuzluk. Ağlamayan çocuk ağlamaya başladı, hayırdır inşallah. Akşam 5 ten sonra pek uyutmuyoruz ya belki ondandır diyorum, uyutmaya çalışsak bu defa da uyumuyor.
Sabahları uykusu yarım saate düşmüş, öğlenleri ise bazen hiç uyumuyor. 2 de gelince emziriyorum, 3 buçuk gibi uyuyor ama azıcık.
Dün normal düzende 8 gibi uykuya yattı ama nasıl huysuz, birkaç defa uyandı, uyuttuk, yerini değiştirdik filan. Sonra uyudu ama tüm gece boyunca her saat başı uyandı. Hani öyle ağlayarak uyanmadı allahtan, yanına gidince gülücük filan atıyor, oyun istiyor, bacaklarına örttüğüm ince penye pikeyi kafasından geçirmiş kemiriyor halde ilk bulduğumda çok korktum, nefessiz kalacak diye, 1 saat sonra tekrar uyandığında bu defa aynı poziyonda bulunca çok güldüm ama gecenin üçünde insanın oyun oynacak hali olmadığından tekrar uyutmaya çalıştım. Biliyorum ki karnı aç değil, biraz su verdim, hoşuna gitti, altını değiştirdim, çişler dolmuş diye, hani sıcaktandır desem mümkün değil, klima çalışıyor odada. Bulamadım sebebi bir türlü. Artık sabah 6 da pilim bitmişti, İlkeri kaldırdım, 7 ye kadar uyudum. Ama yolda nerdeyse uyuyacaktım, işteyken akşamdan kalmış gibiydim. Eve geldim, kendimi uyumaya programlamıştım aslında ama ablam uğramak istedi, iyi güzel, Arcayla takıldılar sonra İlknur aradı, çok özlemiş, iyi çabuk gel dedim. Saat üç buçuk oldu yok, aradım başka bir yere uğramış, o zaman 5 te gel, Arca uyuyacak dedim. Ümit abla Arcayı uyuturken ben de yattım, tam daldım zır 4te geldi, iyi bari Arca uyanıncaya kadar otururuz dedim ama yok ses, yok telefon derken Arca da 10 dk sonra uyandı. Nasıl keyifsiz, mutsuz uyumadı da bi daha, halasına gülücük de yapmadı. Ben yokken de ancak yarımşar saatten 2 defa uyumuş yani hepten uykusuz. İlknur Arcanın suratsızlığına dayanamadı, gitti, İlker geç geleceğini söyledi, kaldık başbaşa...
Gözünden uyku akıyor ama uyumamak için direniyor, emmiyor da, sürekli ağlama, allahım kolik geri mi geldi kabusları!!! Birlikte yemek yaptık, çamaşır yıkadık filan sürekli mızırdanma!! Bir ara banyoda keyiflendi, bir de çıplak çıplak yatakta yuvarlanırken iyiydi, bu tatlı anların dışında sürekli ağladı. Galiba ben de çok yorgun ve uykusuz olduğum için tahammülsüzdüm, bilemiyorum. İlker geldi, biraz oyalamaya çalıştı, yine emzirmeye çalıştım, yaygaranın ardından uykuya daldı.
Niye böyle bilmiyorum, o melek gitti, yerine huysuz bir velet geldi. Ben azalan gündüz uykularından şüpheleniyorum zira sıcağa karşı her türlü önlemimiz tamam (klima, banyo...) Belki az emdiğinden çabuk acıkıyordur, belki komşu kızı Cansu nun yaygaralarına özenmiştir, belki sadece huy değiştiriyordur....
hah uyandı işte yine, 23 rüya öğününü bile beklemedi, bakalım bu gece nasıl geçecek!!!

6 yorum:

ELİF dedi ki...

ama nasıl güzel bir bebek bayıldım...

ruhdagı dedi ki...

Yeliz umarım bu dönemi çabuk atlatırsınız :(

Sen böyle yazdığında ne yazsam diye düşünüyorum. Akıl verecek durumda olmadığımdan, ben sadece sırtını sıvazlayıp tebessüm etmeye gelmiş gibi hissediyorum :)

Bazen Arca'yı o fotoğraflardan çekip kucağıma alıp sevip geri koyasım var :) Anlattığın pikeyle oyun oynama sahnesi gözümün önüne geldi buradan.

Not: Arca, anneni üzme bu gece. Ağlamak yok! oldu mu?
Efe gibi poz vermeyi biliyon ama :)

Unknown dedi ki...

Yelizciğim, okurken yoruldum, bu nasıl bir tempo...Keşke görmek isteyenleri kırmadan durumu anlatıp daha sonra kabul etseydin.Herneyse, bence Arca büyüyor. Duru'nun da yazdığın kadar olmasa da zaman zaman tüm düzeni bozup, mızmız olduğu günler oldu.İşte doymuyor mu diye düşündürdüğü gece feryat figan ağlayarak uyanmaları oldu.Ama sürmedi.Bir gün deliriyor, delirme hakkını kullanıyor diyelim, sonra normale dönüyor ama...Belki hani sebepsiz canımızın sıkkın olduğu günler olur ya, belki bebekler için de öyledir. Belki Arca erken diş çıkaracaktır.Bir de battaniyeyi yüze çekme durumu 2-3 haftadır Duru'da da var.Sana mothercare'in yazlık battaniyesini öneririm.Penye ince de olsa, Allah korusun yüzlerine kapatıyorlar.(Yani Duru yüzünü kapatıyor)Bu battaniye yaz için süper, delikli, tamamen pamuk ve çok da ucuz, 15Tl.Ya da annen belki tığ işi fln bir şeyler örmüştür yazlık, herneyse...Yani delikli bir kumaş olsun ki
hava alabilsin.
Uzattım biraz ama dert etme, çünkü hepimiz yaşıyoruz benzer şeyleri, geçecek, düzelecek...
Umarım bir an önce eski formuna kavuşur Arcacığım, inanıyorum da uzun sürmeyeceğine, üzülme sakın.
Ama çok yorulmuşsun gerçekten...Mükemmel bir haftasonu diliyorum sana; uzun uzun uyu, iyice dinlen.
Sevgiler...Arca'ya öpücükler!

Ozguranne dedi ki...

Büyüme atağı olmasın??

Growth spurt da diyor gavur kısmısı. Büyüme atağı yaşarken huzursuz oluyorlar, uyumak istemiyorlar, sürekli meme istiyorlar. Amaç süt miktarını arttırmakmış. Hani belki diyorum...

Bir ara Ela ile biz delirecek gibi olduyduk. 2 gün sürdü geçti. Melek bebek geri geldii. Maşallah.

http://www.kellymom.com/bf/normal/growth-spurt.html

http://bulutunblogu.blogcu.com/buyume-atagindaymissin_27222331.html

http://www.kitubi.com/2009/06/16/B%C3%BCy%C3%BCyenBebeklerB%C3%BCy%C3%BCmeHormonuBHVeB%C3%BCy%C3%BCmeAtaklar%C4%B1.aspx

Bir bak bakalım size uyar mı?

Sevgiler...

Tarkanın Annesi dedi ki...

Evet artık bebişler büyüyorlar büyüdükçede daha çok etrafı tanımak ilgilenilmek oyunlar oynanmasını istiyorlar. Birkaç sefer Tarkan'da da aynı şeyler oldu ama en fazla bir iki gün süren geçişler oluyor. Geceleri Allah'ım her saat başı uyanıyor hep beni kucağında gezdir diyor ben o durumlarda çok bunalıyorsam seninde yaptığın gibi bezini çıkarıyorum altına bir sergim var seriyorum külot giydiriyorum neşesi yerine geliyor.

Tekir dedi ki...

Bir şey yazayım dedim ama ne desem bilemedim... Kolay gelsin diyeyim, sanırım büyümekle ilgili yaşananlar. Senin yazdıklarını okuyunca ileride başımıza gelecekleri okur gibi oluyorum. Bu huy değiştirmeler, günden güne farklı davranmalar bizde de var yavaş yavaş...

Öpüyoruz.