15 Şubat 2011 Salı

Musikişinas bebe anasının billur sesini keşfediyor

Ego tatmini mi ihtiyaç duyulan? Hemen bir bebek doğurmalarını tavsiye ederim. En etkili reçete!

Benim sesim korkunçtur, kulağım sıfır! Kendi sesime bile tahammül edemem. Benim tam tersim İlker ise şahane şarkı söyler, kulağı iyidir, sağlam bir müzik geçmişi vardır. Sanırsınız ki Arca babaya şarkı ninni söyletsin! Katiyen! O benim sesime hasta, o bendeki tarifi mümkün olmayan tınıya vurgun. Şarkı illa ki anne söyleyecek! Allahım ne mes-udum!!

Günlerden bir gün, Arca’nın yanında oturmuşum, uyusun diye kırk takla atıyorum, Arca gözlerini kapatmamakta ısrarlı. İyice sıyırmış olacağım ki musikimizin güzide eserlerinden “…kapat gözlerini, kimse görmesin, yalnız benim için bak yeşil yeşil…” şarkısını söylemeye başlıyorum, sırf geyiğinden, gülmeliyim ki Arca’ya girişmeyeyim. Şarkı feci tutuyor.O gün bugündür Arca ısrarla bu şarkıyı söyletiyor.

Ve böyle başlıyor billur sesimin keşfedilmesi... Hemen havaya giriyorum, kaçırır mıyım!

Çöpçü masalının arasında bir kuple seslendirdiğim “….. dün gece çok arağğğdımmm, aradım bulamadıımmm… “ Erkin Koray’ın ölümsüz eseri de repertuarımızın demirbaşlarındandır efenim.

“Dandini dandini dastana” şeklinde başlayan geleneksel ninnimiz programımızın sonlarına doğru istek alır, lakin akabinde Arca gözlerini uykuya teslim eder.

Popüler eserlerimizi de ihmal etmiyor, repertuarımıza dahil ediyoruz. “Vak the Rock” tercihen Arca’nın pek sevdiği oyuncağı Donald Amca’nın ritmik dansları eşliğinde seslendiriliyor, şaşırma ve ilgiyi dağıtma konulu çalışmalarımızın fon müziği ise “sen neymişsin be abi a a a a!”

Baş başa şahane vakit geçiriyoruz Arca ile. “Anne şarkı” diyor, istekte bulunuyor ben ise, gözlerim yaptığım işin ciddiyetine teslim olmuş, yarı açık vaziyette iken sanatımı icra ediyorum. Arca keyifli, bi daha diyor ben coşuyorum, kendimden geçiyorum. Sahne bulsam, ışıkları altında devleşeceğim.

Lakin odaya İlker giriyor, “yav bi sus, çocuğun kulağını bozacaksın” diyor. Beni şiddetle kıskandığını söyleyen, boşver devam et iç sesim, annelik vicdanına yenik düşüyor ve programımı sonlandırıyorum.

En kötüsü sokak ortasında ya da toplum içinde talep gelmesi. Böyle durumlarda, katiyen istifimi bozmuyorum, kulağına eğilip, son derece kısık buğulu bir ses ile sanatımı icra ediyorum. Cemi cümlemizin selameti için iyi ki “sesini aç!”demiyor.

İyi ki…

11 yorum:

kuzunun annesi dedi ki...

Yüzümüzde güller actırdınız sultanım sabak sabak :))

Adsız dedi ki...

:))
ah İlker, ilahi İlker! yetenegini cekemiyor sekerim! :P

Sitare dedi ki...

seni keşfetmeleri lazım,acilen:)

meltem dedi ki...

Izmir fuar acilisi icin teklif gelir yakinda:-))
al benden de hatta (bizden) o kadar!! kari koca sesler felaket ve cocuk sarki isteyince iki karga bulbul kesiliyoruz.

Berceste dedi ki...

Ah bizimki de benim karga sesimle uyuyordu, hatta marslara gecmistik sarki bulamayip. Ezberlemisti de. Postaci sarkisi ile Postaci Pat arasinda baglanti kurmustu, bayiliyordu. Lakin bu aralar anneannenin git basimdan yetti artik, noooolur nefes almak istiyorum nidalari arasinda badir badir ona birseyler anlatmakla mesgul :(((

yeliz dedi ki...

hayatçım çok sevindim. ben de elanın fotolarına bakıp keyifleniyorum, özlemişim

yeliz dedi ki...

çekemiyor kirazcım, tüyleri diken diken oluyor sesimin şahaneliği karşısında:)

yeliz dedi ki...

hah ben de onu diyorum sitare, şöyle arcayı uyutup kordondaki barlarda programa devam etsem paraya para demem

yeliz dedi ki...

oy meltem sizin de işiniz zor, allah bebeye sabır versin:)

yeliz dedi ki...

berceste, çok iyi oldu hatırlattığın repertuarıma marşları da dahil etmeliyim.

Unknown dedi ki...

Hello Mrs. Mr.

I am the representative of a GROUP composed of operators
economic. This group is involved in various activities
as:
Provide loans to all people in financial difficulties
invest in well consistent and profitable projects

For safety, trust and transparency, is the
process to follow
you have to travel to our base for:
Making contact with one of our representatives and our consultant
Financial (a meeting and -study of your project)
Determine the existence of funds that will be available to you
Drafting and signing the contract at the notary
Finally, the banking formalities for the transfer of funds

This process takes more than 72 hours to get everything done
If you have questions, we're here to answer
Thank you for understanding and we respond quickly

Email: evodypepe@gmail.com