8 Şubat 2011 Salı

Dumur diyalog #6 : Bizim evde uzaylı var!



Arca bir gün "beni leylekler mi getirdi anne?" diye sorarsa "yok anam seni uzaylılar getirdi" deyip aşağıdaki anıyı anlatacağım, hak verecek fakir.

Ben bu uzaylı sendromunu koca göbeğini aylarca kaldıramayıp 15 aylık civarı ilk adımlarını atmaya başladığında yaşamıştım.

Gelelim yeni hadiseye.

Arca düdüğü kitap okutur, hani artık bunu bilmeyen yok.

Yeliz eskileri diğer kitaplığa koymuştur,
Bulmuş Arca düdüğü, "oku" buyurur.
Odasında yerde oturulur, okunur,
Kitap "Yavru ahtapot olmak çok zor"dur.
Bu kitabın okunması onbeşmilyonyüzüncü defayı bulmuştur!

(Sara Şahinkanat kadar olamasa da biz de ucundan bir kafiye attıralım dedik:) )

Tam bir satırın sonuna gelinir:

Yeliz : Babası tıkıştırıyordu lokmaları
herkes bilirdi
çok önemliydi ...

İlker : cüzdanımı bulamıyorum
şeklinde ortadan dalar

Ben İlkere cevap yetiştirirken, Arca sabırsızca; KAHVALTI!

Y&İ: HÖNK!

İlker : Ezberlemiş düdük
Yeliz : Yok be tesadüf
İlker : Oku, satır sonlarını boş bırak göreceksin

Yeliz : ..... (öf ben hatırlamıyorum işte)
Arca : OPOTÜSÜN!
Yeliz : HADİ BEH!

Yeliz : Daha çok işimiz, fırçalanacak...
Arca : DİŞLERİMİZ

Yeliz haıahhahd şeklinde korkan gözlerle bebesine bakar!
kitap baştan aşağıya son kelimeleri boş bırakılırak okunur ve hepsi Arca tarafından tamamlanır.

O kitap yetmez hemen başka kitaplara geçilir.

"Kim Korkar Kırmızı başlıklı kızdan"
Yeliz acayip tırsar düştüğü bu durumdan
Rastgele satırlar seçilir kitaptan
(kafiye devam! sevdim ben bu işi:P)
"Geç kalma
soğumasın sofrada..."
Arca : Mantarlı pizza!!
"hasta bir büyükanne,
yanında da alev alev yanan..."
Arca : bir şömine
.
.
.
.
.

Böyle böyle en sevdiği kitaplar okunur baştan,
Pırtık Tekir, Tostoraman...

Sırrın ortaya çıktı! Hepsini ezberlemişsin işte!
Utanmadan bir de "oku!" buyuruyor pis cüce!

Sen oku da biz dinleyelim bundan böyle!

8 yorum:

Adsız dedi ki...

:)) super!

kuzunun annesi dedi ki...

Hehehe , ilk bu ezberleme işini dayımın kızında farketmiştim , Dumbo kitabını bastan asagıya ezberlemişti. Arca gibi kitap delisi bir cocugun bu hallerine şaşmamalı :) Öperim ben onu..

yeliz dedi ki...

aslında haklısın hayat, ama hani biraz daha konuşunca ezberden şakır diyorduk. biraz hazırlıksız yakalandık.

Fatma dedi ki...

Vay sürprize bak. Yaman Arca, kitap kurdu Arca. Ne güzel şaşırtmışsın anneni babanı, maşallah sana:))

alev ertürk dedi ki...

yelizcim önvelikte kocaaaaaman bir geçmiş olsun diyorum hastalığınızdan yeni haberim oldu şuan iyi olmasına çok ama çok sevindim ..kitap işine gelince ne büyük gurur senin için çok hoşuma gitti aferin kitap kurdu arcaya :))

yeliz dedi ki...

sağol fadiş seninki de kafiyeli olmuş:)

yeliz dedi ki...

alevcim çok teşekkür ederim. aslında konuşan çocuklar için normal birşey. ve farkına vardım ki artık arca da normal insan gibi konuşmaya başladı yavaş yavaş. bizi gafil avladı sadece.

Deli Anne dedi ki...

iyi demişsin en sonda.. niye acaba tekrarları seviyorlar bu denli..