25 Aralık 2015 Cuma

kısa #12 : Ağaca bu kadar düşmanlık?

Dinimizin ağaçlarla bir alıp veremediği mi var?

Bilmiyorum da ondan soruyorum. Zira ağzından Allahı kitabı eksik etmeyenlerin elinden kurtaramıyoruz ağaçları. Gezi’de böyleydi, yeni havaalanı inşaatında, 3. Köprü inşaatında da böyleydi. Seksen yıllık zeytin ağaçlarını da bu zihniyette olanların politikaları kıydı, Anadolu’nun her köşesinde yapılacak bir icraattan evvela ağaçlar zarar gördü.

Parçaları birleştiriyorum, hop karşıma yılbaşı ağacı çıkıyor. Yılbaşı ağacı nasıl bir rahatsızlık nesnesi oluyor? Dinimizde yeri olmayan her şeyi yakıp yıkmak zorunda mıyız?

Hem dinimizde olmayabilir ama kültürümüzde var, ceddimizi red mi edelim, ne edelim?

İnsan umuda, inanmaya ihtiyaç duyar. Dindar bir insan olmayabilirim ama inançlı bir insanım. Dini vecibelerimi yerine getirmiyor (bak getiremiyor demiyorum, getirmemeyi tercih ediyorum) olabilirim ama elimden geldiğince iyi ve faydalı bir insan olmaya çalışıyorum. Her şeyi bir kenara koy, saygılı olmaya çalışıyorum.

Ve belki milyonuncu defadır söylüyorum ki; bu ülkenin Noel baba kovalayan yeniçerilerinden, noel baba parçalayan, yılbaşında çerez satmayan “namuslu” esnafından, küçük beyinli “dini bütün”lerinden bıktım artık. Hırsızlıklara, ahlaksızlıklara, vatandaşını sokak ortasında vurmalarına, bakaramakaralara göz yum sonra da Noel bab sonra da yılbaşı ağacı? Oldu canım. Her şeyiniz iki yüzlü, her şeyiniz göstermelik, yüzeysel. Dini inançlarını bile içselleştirememişlerin onun bunun umuduna saldırmasından da bıktım, saygısızlık bu ülkenin en büyük sorunu.

Başka milletlere saygısızlık, başka dinlere, başka ırklara, kendi gibi düşünmeyenlere, kendi gibi olmayanlara… Saygısızlık her yerde.



10 yorum:

okuyanguzel dedi ki...

Ağzına sağlık. Her kelimesine ama her kelimesine katılıyorum. Hatta az söylemişsin diyorum.

Sağol.

Unknown dedi ki...

Dinin agaçlarla alıp veremediği yok, bazı kişilerin alıp veremediği var.Bazı insanlar tarafından İslam sanki son 10 yıldır hayatımızda varmış gibi anlayanlar ve İslamı bir kişiye yüklemelidir. Dolayısıyla da insanlar o kişi birşey yapınca "aa bak dinde bu böyleymiş" diyor aslını bilmediği için.Saygısızlık her yerde dediğiniz gibi, keşke insanlar kendi görmek istedikleri saygıyı karşısında ki insana da göstebilse...

Sevgilerle.

Sittirella dedi ki...

Yeliz, Kuran'ın Türkçe mealini okudun mu?
Okumadıysan okumanı cidden tavsiye ederim. Herhangi bi' kitabı okuyormuşsun gibi, tarafsızca, anlayarak okusan ne güzel olur.
İnsanın neye inandığını bilmesini ve kendini ait hissettiği dinin kitabını okuyup anlamasının önemli olduğunu düşünüyorum.
"Okudum" dersen, o zaman "Kutsal Kitapların Kaynakları 1-2-3"ü okumanı tavsiye ederim.

yeliz dedi ki...

Kendimi belli bir dine ait hissetmiyorum. O yüzden dini vecibeleri yerine getirmiyorum. Aksi halde ikiyüzlülük olur. Allaha inanıyorum. Evimde Kuran-ı Kerim var, okuyacağım. Teşekkürler tavsiyen için:)

yeliz dedi ki...

İslama değil, islamı her şeye alet edenlere ve onlara şuursuzca biat edenlere iki çift laf etmiştim ama oradan bakınca dine saygısızlık eden ben olmuşum, peki.

Unknown dedi ki...

Bende yorumumu yazarken islamı herşeye dahil eden ve o kişilere biat eden insanlara idi lafım. Kesinlikle sizi hedef alarak yazmamıştım, kendimi doğru ifade edememişim ben.

Sittirella dedi ki...

"Dinimizin ağaçlarla bir alıp veremediği mi var?" diye başlamışsın ya, ondan şettirmiştim ben yoksam biliyorum dindar olmadığını :)
Dindar olmamak ve dine inanmamak ayrı şeyler sonuçta. O zaman her iki kitabı da sana ısrarla tavsiye ediyorum. Hatta, ikinci kitabı ilkinden önce okumanı...
Hadi iyi geceler bana, "günaydın!"lar sana ;)

Hamiş: Kişisel gelişim işine sardırmama az kaldı, "S*ktir Et" okuyorum şu an, bitti-bitecek eheheh

yeliz dedi ki...

Hahah doğru nüfustan gelme din:) tövbe tövbe :) okuyacağım sittirellam okumam lazım hepimizin okuması lazım. Kişisel gelişim konusunda epey kitap okudum bu yıl az seçilen yol kitabını öneririm okumadıysan.

yeliz dedi ki...

Özürler benden :) ben de yanlış anlamış olabilirim sevgiler

gulsenz dedi ki...

"Göklerde ve yerde olanların, güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanların ve insanların bir çoğunun Allah'a secde ettiklerini görmüyor musun?... " (el-Hac, 22/18)
Kuranda en az kâfirler kadar münafıklardan ve ahirette onların başına geleceklerden bahsetmektedir. İnanmış gözüküp dini makaraya alan, insanların inancı ile çıkarlarını yürütmeye çalışan kimselerdir bu münafıklar ve dolayısıyla her inanmış gözüken Allah'ı ve Kitabı'nı diline alan insanın inanmış sayılamayacağını ilk olarak biz kuranı Kerim'den öğreniriz. Yoksa yukarıda Yazdığım ayetin geçtiği kitabı okuyupta, anlayan bir insanın doğayı katletmesi düşünülemez. Kendini Dinin tek hakimi sanan maalesef -çoğunluk- bir zümrenin yaptıklarınında Münafıklık dışında belki de başka bir açıklaması olamaz...Allah affetsin onları da ve eğer yanlış bir zanda bulunuyorsam beni de :))