15 Ocak 2009 Perşembe

Çaresizlik

Çaresiz kalmak çok fena!! İlk defa Pazar günü ilkerin mide ağrısı başladı. Yediklerindendir desek, tüm haftasonu aynı gıdalarla beslendik, bende birşey yok? Sonra pazartesi ateşi çıktı, ağrı devam. Salı ağrı aşağılara inerken, ateş bir inip bir çıkmaya başladı. Tabii kendileri inatla doktora gitmiyor!!! Sonunda ikna oldu, ateşi 38 üzerine çıktığında Salı akşam üzeri doktora gittik. Apandisitten şüphe edildi doğal olarak ama öyle çok şiddetli ağrı olmadığı için emin olunamıyor. Ultrason, kan, idrar tahlili ve 2 uzman doktorun “allah allah” dudak bükmeleri ile eve yollandık. Ertesi gün tomografi çekilmesine karar verildi. Zira teşhis konamıyor. İlkerin babası FMF, kardeşi Crohn hastası olunca genetik bir sebep aranıyor ama bulunamıyor. Bugün tomografi sonuçlarına göre de bir teşhis konamadı. Haftaya kolonoskopi ile parça alınarak incelenecek. Crohn üzerinde duruluyor. Ateş kesici ve antibiyotik verildi. En azından belki bundan sonra rahatlayacak. Ama birkaç günün sıkıntısı dün akşam patladı bende. Avrupa yakasını izlerken uyuyakalmışım, kalktım, ilker ateşler içinde yanıyor, nerdeyse havale geçirecek. Tam teşhis konmadığı için ilaç da verilmiyor. Hiçbir şey yapamıyorsun, elin kolun bağlı. Başladım ağlamaya sinirlerim bozuldu. İlker bana mı baksın kendine mi bilemedi. Hem kızıyorum kendime, ağlamanın anlamı yok diye, boşuna üzüyorum İlkeri de, hem de bir türlü durduramıyorum. Birkaç günün gerginliği hamilelik hormonları ile birleşince patlama noktasına getirdi galiba. Sonra ateş yine düşmeye başladı, biraz duruldum. Zaten ateş öyle ilginç ki bir düşüyor, bir çıkıyor. Düştüğüne sevinemiyorsun çünkü birkaç saat sonra yine çıkacak endişesi yaşıyorsun.
Bulgular tam olmamakla birlikte Crohn u çağrıştırıyor. İlknurda da böyle olmuştu, vücut bağırsağı yabancı bir madde gibi algılayıp savunmaya geçiyor, ileri safhalarda vücuttan atmaya çalışıyor. Ömrünü ilaçlarını aldığın sürece normal geçiriyorsun ama pekçok şeye dikkat etmen gerek, yediklerin çok önem taşıyor.
Ama tam teşhis henüz konabilmiş değil. Bu sebepten Crohn yakıştırması da yapmak istemiyorum. Bakalım zaman ne gösterecek?
Sadece çaresizliği hissetmek öyle zor ki, şimdilik dermanı olmayacak birşeylerin çıkmaması için dua etmekten başka birşey gelmiyor elden.

12 yorum:

Oz dedi ki...

Moralini yüksek tut! Herşeyin en iyisini, pozitifini düşün. Dualarım sizinle!

mummy dedi ki...

Çok geçmiş olsun..İnşallah ciddi bir rahatsızlığı yoktur eşinin..Aklına getirme kötü şeyleri..
Sevgiler..

Mon Petit Chou dedi ki...

Yeliz'ciğim çok geçmiş olsun. inşallah en kısa sürede kendini toparlar. dualarımız sizinle..

ruhdagı dedi ki...

Yeliz çok geçmiş olsun. Umarım teşhis konur bir an önce. Hastalık çok zor oluyor. Bir an evvel ağız tadınızın yerinize gelmesini umarım.

yeliz dedi ki...

herkese iyi dilekleri ve duaları için teşekkürler

huysuz dedi ki...

hay allah, çok geçmiş olsun... acil şifalar !

Yesim dedi ki...

Yeliz'cim çok geçmiş olsun, sen moralini yüksek tutmaya çalış bebeciğin de üzülmesin hem. Acil şifalar...

Adsız dedi ki...

Yelizcim zamanlama cok kotu olmus gercekten ama diğer arkadaslarin soyledigini soyleyecegim, lutfen sen bunun bebegini etkilemesine izin verme.
Hem evet can sıkıcı ama en azından şüphenilen tanı olsa bile 'manageable' bir hastalıkmıs. Allah dermansiz dert vermesin, umarım bir an önce tanı konur ve eşin de sağlığına kavuur, acil şifalar diliyorum.

Adsız dedi ki...

BÜTÜN YORUMLAR BASMAKALIP, SAMİMİ DEĞİL. BU ÜZÜCÜ OLAYI YAŞAYAN SENSİN VE EŞİN. BİRBİRİNİZDEN BAŞKA KİMSENİZ YOK. SIKI SIKI SARILIN BİRBİRİNİZE.

yeliz dedi ki...

huysuz, yeşim, kiraz sevdası iyi dileklerinize ayrı ayrı teşekkürler.

sevgili adsız,
tabii ki biz birbirimize destek olarak bugünleri atlatacağız. Ama "samimi değil" demene katılmıyorum, buraya yazdıklarıma iki çift rahatlatıcı söz öyle iyi geliyor ki, burada samimiyetsizlik görmüyorum.

Tuğçe dedi ki...

Merhaba,
Tüm samimiyetimle yazıyorum :)
Sitenizi bir kaç kez okumuştum, bu son postta okuduklarıma çok üzüldüğüm için yorum bırakmak istedim. Çok geçmiş olsun. İnş. ciddi bir şey değildir. Bir an önce sağlık haberleri ile dönmeniz dileğiyle...

yeliz dedi ki...

merhaba Tuğçe,
ben de seni diğer arkadaşlara bıraktığın yorumlardan tanıyorum. Galiba aynı haftalardayız.
umarım bu hafta sonu teşhis konacak ve iyi haberlerle dönebileceğim.