3 Nisan 2012 Salı

Semizotu sezonu açıldı! Yeayyy…


Bütün gün deli gibi çalıştırıp yemek yedirmeyi unuttuğumuz Arca, Çeşme’den sonra uğradığımız Urla pazarında pazarcı amcaların ikramlarını lüpletti, domates, küçük elma…

Eve geldiğimizde fındıklara saldırdı, derken kayısı, kuru üzüm. Sonunda isyan etti, çocuk açtı tabii ki… Bir gün önce burun kıvırdığı ızgara tavuğu makarnasıyla nefes almadan tıkınırken ben de üç su yıkadığım semizotunu onunla sohbet ederken ayıkladım.


Bu da semizotunun sarımsaklı süzme yoğurt ile zeytinyağına karışmadan hemen önce verdiği poz. Pazardaki son semizotu demetini aldığım, pazarcının “abla millet özlemiş semizotunu, sonuncusunu alıyorsun” sözleri ile resmiyete kavuştu, daha akşam bile olmamıştı. Evet özledik be abicim.

Bunun yanına en güzel ızgara et gider ama biz İlker’in “kilo koruma” programına istinaden mercimek çorbası ve tazecik çavdar ekmeği ile götürdük ki ekmeksiz bir götürülür, o kadar özlemişiz : )

Semizotunu pişmiş sevmiyorum ben, çıtır çıtır yiyeceksin. Bunun bir de acılı, soğanlı, nar ekşili bir salatası var, üf!

Antep yöresinde semizotuna pirpirim derler. Orada daha geniş yapraklı yetişirmiş, bir de kurutup kullanılırmış.

“Ne alaka?” diyene dalarım, günün çorbası genel kültür hizmeti veriyor, sorma, öğren!

8 yorum:

Nil dedi ki...

semizotuna bayılırım.
bizde üç çeşidi yapılır zaten. böreği, salatası, cacığı.cacık ve salatada tamamen çiğ tüketilir. aynen senin dediğin gibi. semizotuna nar ekşisi çok yakışıyor. yazarken bile bir hoş oldum :)suriyede bir de açık ekmek kızartılıp eklenir salatasına ki, yeme de yanında yat.

gonca keskin dedi ki...

süper süper , semizotunu özlemle bekliyordum :) afiyet olsun size de ;)

laleninbahcesi dedi ki...

ay Yeliiiz nasıl yutkundum bilemezsin.

Oz dedi ki...

Koskoca Kanada da semizotu yok ya Yeliz'im.Evet Antep semizotuna pirpirim der, korpe pirpirimlerle salatasi yapilir, bir de pirpirim asi vardir, ahhh ozledim....

Ps: mail atiyorum sana cnm:)

Elif dedi ki...

yeşilin her türlüsünü severim ama semizotunu bir başka severim.Hafta sonu pazarda görünce abartıp iki demet aldım.
Sizede afiyet şeker olsun

Evren dedi ki...

Hamileyken yazın Türkiye'ye gelmeden önce başlamıştım semizotu diye sayıklamaya. Geldiğim ilk hafta her gün semizotu ve sonra da 2-3 güne bir semizotu yemiştim :) Bak şimdi sen yazınca yine canım çekti. Daha 2 ay var gelmemize, ne yapsam, ne etsem :)

ayak izleri-sevgi dedi ki...

:)) bende bazen pazar günleri işe dalıp çocuğa yemek yedirmeyi unutuyorum..
ben de akşam markette görünce hemen attım çantaya.. bu akşam pişirilmeyi bekliyor..

yeliz dedi ki...

Nilhan annem de böreğin içine koyar, mis:)

gonca çok körpeler mutlaka al rastlarsan.

Lale ablacım kıyamam

Özlemcim bozulmayacağını bilsem gönderirdim yeminle!

Elif ben de olsa iki demet alacaktım:)

of evren süper, geldiğinde ben sana salatasını yaparım:)

oh sevgi yalnız değilmişim sevindim:)