31 Aralık 2014 Çarşamba

Kapanış

Ecnebilerin “closure” dedikleri bir şey var. Kapanış mı demeli? Nasıl çevrilir? Hesapları tamamen temizlemek, o işle, kişiyle alacağın vereceğin kalmaması, zihninden tamamen çıkması da denebilir sanırım. Denemiyorsa da ben bu anlamda kullanıyorum “closure”ı.



Geçtiğimiz aylarda kitap kulübü dostlarıyla Kordon’da piknik yaparken ebeveynlik üzerine bir sohbet sırasında Pınar söyledi ve bir anda ampul gibi aydınlandım. Bizim toplumumuza ait olan bir şey bu. “Sana kızdım arkadaş! Bana bunu bunu yaptın, ben de sana içerledim. Ama seni affediyorum ve bu konuyu burada kapatıyorum.” Yok, iki cihan bir araya gelse bunu yapamıyoruz, ne çocuklarımızla olan ilişkilerimizde ne de yakınlarımızla, böyle bir iletişim tarzımız yok. Denemedim değil. Yaptım da. Ama olmadı. Karşındaki savunmaya ve suçlamaya geçti mi, bir adım ilerleyemiyorsun. Kapanışı yapıp affetme safhasına geçemiyorsun. En azından benim tecrübemde olmadı.

Bu kendimizle içsel karmaşamıza da yansıyor. Seni bilmem ama benim kendimle bir affetme sorunum var. Belki içimdeki bene de affetme aşamasına gelmeden savunma ve saldırıya geçiyorum ve öylece kalıyor…

Nasıl mı anlıyorum bu açmazı? Çok basit. Bir konu ile ilgili kendinle bir hesaplaşman olmuş vaktiyle ve kendince kapatmışsın meseleyi. Kabullenmişsin. Artık bu konu seni üzemez diyorsun, kapattım diyorsun değil mi? Değil işte. Bir gün biri geliyor sana ve yüzüne vuruyor gerçeğini. Dost acı söyler kıvamında bir üslupla söylemesi, dahası senin iyiliğin için söylediğini iddia etmesi söylediği şeyi değiştirmiyor. Sonuçta üzülüyorsun, koyuyor, hem zaten bildiğin ve kabullendiğini sandığın bir şeyin mezarından çıkan bir zombi gibi yine karşında dikilmesinden fena halde rahatsızlık duymana deliriyorsun, hem de aşamamış olduğuna yanıyorsun.

Sağlam durmakla ilgili belki de. Ama daha çok karşındakine hak veriyorsun içten içe, en kötüsü bu. İçine dönüyorsun ve evet ya doğru diyor işte böyleyim noktasına saplanıyorsun. Hep o closure illeti bunlar! Kapataydın kendi kafada gerçek anlamda aşaydın, biri senin yüzüne vurduğunda çok affedersin miktiri çekebilirdin.

Dedim ya bu yıl için wish listler yok, kıl tüy istekler yok. Ve belki bir milat da değil 2015. Olmasın da zaten çünkü değişim/dönüşüm denen şey karar verip yapmakla olmuyor hatta öyle hiç olmuyor. Farkındalıklarını içine sindirmekle, affetmekle, kapatıp önüne bakmakla oluyor. Yani en azından ben öyle umuyorum...

4 yorum:

Benden Bizden dedi ki...

Tamamen katılıyorum Yeliz. Kapandı sandığın şeyler bir bakmışsın hala canını yakıyor, aklını meşgul ediyor, gereksiz yer kaplıyor. Bunu fark etmek de ekstra üzüyor, yoruyor. Zaman istiyor, enerji istiyor, belki de yardım istiyor, bilemiyorum. Zor iş vesselam affetmek, kabullenmek, sorgulamamak.
Bu sene benim de dilek listem yok, yaşamın önüme getirdiğini kabullenerek yaşamak niyetim.
Hayırlı olan olsun :)

GeCe dedi ki...

Bak ben bunu iyi yaparım kafamda bitirdim mi bitmiştir nokta kşm ne derse desin. Ama kafamda bitirmeden önce çok düşünürüm her olasılığı fakat sanma ki uzun zaman alır. Genelde beni rahatsız eden şeyleri biriktirmem konuşmak gerekirse konuşur ya da iç hesaplaşma yapmam gerekirse yaparım en geç bir kaç gün içinde ve bitiririm. Gerçekten insanı çok hafifletiyor. Eğer biri birsey derse de terslemem ama kendi fikrimi de söylerim tabi

Gozde dedi ki...

Bizim türk milleti olarak bunu becerebilmemize en küçük bir ihtimal vermiyorum....toplum olarak acitasyona bayılıyoruz...senin yazdığın ' arkadaş ben sana kırıldım, sen bana bunu bunu yaptın.....' ın sonu yüzde doksan kavga, atışma, yumruklaşma, saç baş yolma, sonrasında trip, göz göze gelmeme, görmezlikten gelme ile biter....çümlü biz malesef KONUŞMAYI bilmiyoruz, ama laf sokma, tersleme, azarlamayı herşeyden iyi biliriz...

Sofia dedi ki...

DOĞAL YATIRIM.

$300_$4500
400$_6000$
$500_$7500
600$_9000$
$700_$10500
$800_$12000
$900_$13500
1000$-15000$.
Yatırım yapmaya başlayın ve doğrudan cüzdanınıza veya banka hesabınıza kazanın
NOT: Hesabınızı izlemek için bir Android telefonunuz veya PC'niz olmalıdır, ilgileniyorsanız WhatsApp ile iletişime geçin: +17168691327. e-posta: midasgoldmoney@gmail.com