Yazılar posta kutuna gelsin mi?

8 Ocak 2012 Pazar

Sürpriz günü

Kılım! son derece kılım bu sürpriz günü olayına. Kitap günü, süt günü, oyuncak günü eyvallah ama sürpriz günü iş başa düşüyor, sevmiyorum katiyen sevmiyorum.

Sürpriz günleri gerçekten sürpriz oluyor ... bize! Arca'dan çok bize, zira Arca yeni tatlarla tanışıyor canına minnet. Bizim onun reşit olasıya kadar mümkünse yanından geçmesine izin vermedğimiz yiyecekleri bir güzel okulda tıkınıyor.



Biz de bir iki defa kraker filan gönderdik ama bizim oğlan gerine gerine söyledi: JELİBON yemiş! Gözlerim börtledi yeminlen! Neredeyse okulu basacaktım.

Neyse allahtan duyarlı anneler var, baktım pasta filan göndermişler. Bir defasında İlker'in annesi Arcanın sevdiği kurabiyelerden bırakmış sürpriz gününde, başka bir sefer Nadire abla ile kek yapıp götürdüler. Bizim yaptığımız kurabiyelerden de götürmekti niyetimiz ama biz bitirdik, pazartesiye kalmadı:) Artık nasıl güzel yaptıysam:P

Ama her zaman elinin altında kurabiye, kek olmuyor, hele bizim evde hemen hemen hiç olmuyor.

Kuru meyve ve kuruyemiş paketleri hazırladım her birine ayrı ayrı. İncir, kayısı, kuru üzüm, ceviz fındık, leblebi... evde ne varsa... Arca sever ama birileri çikolata getirdiyse kesin kimse yüzüne bakmaz dedim önce ama şevkimi kırmadım. Aman olsun, öğretmene ve diğer annelere mesaj olur dedim, hazırladık cüceyle. İnanılmaz bir sevinçle karşılanmış sürpriz paketler. Eda Naz inciri sevmemiş ama diğer hepsini yemiş, Sarp Arca'nınkilere de sarkmış. Acayip sevindim yav!

Bizim çocukluğumuzda "yerli malı Türk'ün malı her Türk onu kullanmalı " haftası olurdu. Okula böyle kuruyemişler götürürdük. Muz gitmezdi mesela, o yıllar Türkiye'de yetişmiyordu belki, belki her ailenin almaya gücü yetmez diye koymuyordu anneler hatırlamıyorum. Ama mandalina, elma mutlaka olurdu. Şimdi duydum ki kivi bile Karadeniz'de yetişiyormuş:)

Uzun lafın kısası geçen haftayı kuruyemişle atlattık, bu hafta ne koysam bilmiyorum, sağlıklı atıştırmalıklar bu kadar mı az? Benim cahilliğim mi?

4 yorum:

  1. Süpersin Yeliz! Biz de geçen Halloween'de şeker/çikolata toplamaya gelen çocuklara kuru üzüm paketleri vermiştik :) T.Su'nun kreşinde şekerli gıdalar yasak. Meyve veriyorlar onun yerine. Çerez choking hazard olduğu için yok ama biz her akşam veriyoruz ceviz badem fıstık ne varsa. Bir de biz çok vermiyoruz ama kreşte bazen şekersiz tam buğday krakerleri ve meyve oluyor atıştırma saatinde. Onun dışında ben de çok bilmiyorum, çünkü bizde de ara öğünlerde meyve ve çerez dışında pek bir şey olmaz. Bu arada o okula götürdüğümüz mandalinaların kokusu geldi burnuma... ;)

    YanıtlaSil
  2. Gecende sebzeli cupcake tarifi ararken söyle birsey kaydetmisim:
    http://narince-narince.blogspot.com/2011/05/prasal-muffin.html
    Denemedim ama niyetim mevsim sebzelerinden pirasali birseyler yapmakti. Tarifi tam bugdayli unla yapip, siviyag yerine zeytin yag, eskikasar yerine organic bir peynir, baharatlari atlayarak ortaya cocuklar icin saglikli bir snack cikarabilirsin. Sekersiz, meyveli yogurt olabilir ama nasil paketliyeceksin, zor. Kolay gelsin cok.

    YanıtlaSil
  3. geçenlerde tvde izledim sonra nettede buldum yemiş adamlar :)) hem süper sağlıklı hemde çocuklar için çok eğlenceli. http://www.mucizelezzetler.com/Recipe.aspx?TID=395&CID=16 anasayfada videosuda var. çok zor değil bence kreşteki cücelere güzel bir süpriz olabilir. böyle bazı çalışmalarımda var istersen devamını yollarım. mercan..

    YanıtlaSil
  4. Gecen yil Halloween'de seker toplamaya gelen cocuklara kuru kayisi ve kuru incir vermistim, suratlari gorulmeye degerdi. Bu yil daha az cocuk caldi kapimizi, mimlendim sanirim:)) Bir ara kuru kayisilari seker sopasina gecirip sunuyordum, daha cazip gorunuyordu. Bir donem cok isime yaramisti, fyi.

    YanıtlaSil