11 Kasım 2014 Salı

#80şükürvesilesi 30 numero İstanbul Kitap Fuarı'na gelsin!!

Benim yılın bu zamanları en çok şükrettiğim şey, İstanbul Kitap Fuarı. Gittin mi hiç dersen, evet ama en son üniversitedeyken gitmiştim. O vakitler Beyoğlu’nda olurdu fuar. Dünyanın en popülasyonu yüksek fuarıydı, ondan mı dünyanın bir ucuna aldılar acaba fuarı? Hiç bilmiyorum. İnsanlar nasıl ulaşıyor acaba? Fuar oraya taşındıktan sonra, İstanbul’da yaşadığım dönemde bile gitmedim. O halde neyine şükrediyorsun, diyebilirsin, hayır dalmayacağım, bugün sükunetim üzerimde.


Eh sosyal medyadan, bloglardan bir dolu arkadaşım var, fuara gidiyorlar. Yenilikleri, kitapları anlatıyorlar. Tam da sonbahara uygun bir ambiyans yaşatıyorlar sağ olsunlar. İnan ki İzmir’deki fuara bu kadar heyecanlanmıyorum ki mutlaka giderim. İzmir’deki ilkbaharda oluyor. Gel gör ki sonbaharın o kitaba muhabbetle sarılan içe dönüklüğü yok ilkbaharın. Doğanın canlanmasıyla bir hafifmeşreplik bir neşe, dışa dönüklük var ilkbaharda. O da kitap fuarı atmosferiyle uyuşmuyor nedense.

Romantizmi ait olduğu yere, kuru yaprakların yamacına bırakalım, biz dalgamıza bakalım. Fuar gezen dostlardan, yetişkin olsun, çocuk olsun her tür öneriyi topluyorum. Listeleri hazırlıyorum bu dönemde. Mesela şu an listem hazır bile. Bunda İyi Dev Biranda’nın instagram’da başlattığı #30günçocukkitabı mücadelesinin de çok faydası oldu. Çocuk kitaplarından konuşuldu, tavsiyeler alındı verildi, güzel bir sinerji oluştu bence. Merak edenler etiketi ziyaret edebilir. Benim listelerim hazır, hem Arca hem naçizane kendim için… İlker de çok heyecanlı. Hayır tabii ki kitap okuduğu için değil, okumuyor, ama Arca'ya aldığım kitapları saklıyorum, arada bir tanesini İlker "ben aldım" diyor ve o akşam keyifli keyifli kitap okuyorlar birlikte, hatta uyuyorlar yav! 

İstanbul Kitap Fuarı’na bu kadar sevinmemin tek sebebi liste hazırlamak değil elbet! Yani hiçbir şey göründüğü gibi çıkarsız değil yavrum!

Benim Idefix’in sanal kitap fuarı gibi beklentim var:)

Her yıl kitap fuarının bitmesini bekler idefix, artık kardeş oldukları D&R’ın tersine güm diye indirimi fuar zamanı dayamaz. Gerçi baktım D&R 85% filan diyor ama hikaye! Idefix, fuar bitiminde kendi fuarını açar. Ve 40-50%’ye varan indirimlerle kucaklar kitapseverleri. İndirimleri az satılan kitaplara daha fazla indirim zihniyetiyle vermez, yayın evine göre verir. Mesela Can yayınlarını hep bu dönem alırım, 35% yapar mutlaka. Sonra İş Bankası kültür yayınları ve YKY de tüm kitaplarına 30-35% yapar. Setler daha avantajlı olur. Yani şimdiye kadar hep böyle oldu. İnşallah bundan sonra da devam eder. Ben şimdi ağzımın suyu aka aka bekliyorum, yapmayacağı tutarsa çok pis benzetirim  vallaha!

Her güne bir şükür olacak gibi gibi …(30)



  

3 yorum:

Yasemin dedi ki...

Canım İstanbul Kitap Fuarı Edirne'ye taşındığından beri bende çok az gidiyorum.
Bu sene niyetlendim umarım cumartesi bu iş bitecek!
Ulaşım çok zor, kitaplarla oradan tıklım tıkış ücretsiz servislerle en az 2 saat yol çekerek eve ulaşıyorsun.
Yani aşık olman lazım fuara, kitaba.. Bir sene gidip 3 sene küfrettim ben.
Bu sene yine gideceğim, önümüzdeki 3 sene yokum anlayacağın..

Gulcin dedi ki...

aaa gercekten mi yeliz? Bu indirim olayini bilmiyordum ben umarim bakabilirim cok sagol :)

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Gidiş dönüş toplam 4,5 saat araba kullanmış biri olarak söylüyorum ki İdefix candır , gerisi heyecandır...
Hani o sevdiğimiz yayınevlerinin hoş sohbetleri , yazarlarla tanışma fırsatı olmasa evlatt olsa sevilmez.