4 Şubat 2012 Cumartesi

Muzlu süt candır!

Son zamanlarda kendimi tanıyamıyorum. Yemek konusunda Arca’ya baskı uyguladığıma inanamıyorum!

Allahım kurtar beni ! Gelenekselleşiyorum!
Geçen gün kendimi Arca’ya bir parça peynir yedirmek adına yalvarırken buldum. Hayır bu ben değilim, olamam!

Zira yemek konusundaki mızmızlık zamanlarımdaki hissiyatımı çok net hatırlıyorum. Hiçbir yemeği birinin zoruyla tatmadım, beğenmedim. Bazıları sonradan tamamen kendi çabamla menülerime dahil oldular. Mesela kereviz… Patates diye kaktırılmaya çalışıldı yıllarca, portakallısını keşfedinceye kadar ağzıma sokmadım. Yemeğe konan bibere tahammülüm yoktu, yıllarca menemen yemedim şimdi bibersiz günüm geçmez. Gaz yapıyor bahanesiyle bulgur pilavından kaçmaya çalıştığım günlere şimdi gülüyorum, mis gibi domatesli bulgur pilavını kim sevmez?

İşte bu sebepten Arca’nın bir gün doğru yolu bulacağına inanaraktan, kah kakalayaraktan, kah başka yemeklerden ihtiyacını karşılıyor diye teselli bularaktan bugüne kadar yemek konusunun üzerinde durmadım. Ne zaman ki hastalıklardan süzüldü gül yüzü, benim de gerçek yüzüm yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Dediğim gibi gelenekselleşiyorum. Mutlu değilim, kendimle çelişiyorum, ama yemesini istiyorum, zayıf düşünce üzülüyorum. Anne yüreği de, istersen “idle parent” olacak döt yok sende de, ne dersen de, durum böyle.

Ben yakında terlik fırlatmaya da başlarım.

Uzun lafın kısası, yemekten yana yeniliklere kesinlikle karşı olan muhafazakar gurme Arca cücesini, yeni bir tatla tanıştırmak ve hatta bu tada alıştırmak, organik tavuk haşlamak kadar uzun zaman alır.

Ancak İlker’in ballandıra ballandıra anlattığı ballı muzlu sütü deneme konusunda fazla direnmedi. Son günlerdeki muhalefet tavırlarına bakınca “şaşırmadım” desem yalan olur. Ama muzlu süt candır be!

Unutmadan geçen gece çişe kaldırdığımda sayıklıyordu: "süüüt muzlu süüüttt"

10 yorum:

meral dedi ki...

ben borcamdakıler takılı kaldım,pek bir lezzetlı gozukuyorlar burdan:)

ayak izleri-sevgi dedi ki...

valla bende bazen yakalıyorum kendimi senin durumunda.. hem de daha doğmadan net kararlar almıştık eşimle.. yemiyorsa yemeyecek ve bir daha ki öğününe kadar hiçbir şey verilmeyecek diye.. ama nerde.. yoldan çıkardı bu bücür bizi..

Leylak Dalı dedi ki...

Ben de o yanaktan bir ısırık alarak son günlerdeki süzülmemi takviye etmek istiyorum. Terlik fırlatmana gerek yok, gönlümle yerim:))

Fatma dedi ki...

Bu poz çok iyi olmuş. Hiç bir zaman bizde de işe yaramadı zorlamak.
Arcayı yanaklarından öper iyi hafta sonları dilerim:)

yeliz dedi ki...

meral, okul sürpriz günü için hazırladıkları kurabiyeler ama daha çok kendi yiyor:)

hahha sevgi aynı kararları ben de almıştım, yedim yuttum. Ama en azından biliyoruz olması gerekeni. yani şöyel bir 5 yaşındayken filan despot olmayı arzu ediyorum:)

:)) leylak dalım, yemek serbest, yanaktan tabiii:))

ben de iyi hafta sonları dilerim fadişçim hava güzel, arca ateşlenmese çıkacaktık, siz mutlaka çıkın:)

nil dedi ki...

Sizde çilek var mı lan?Lazım da bize. Muzlu süt hayat kurtaricidir afiyet olsun:)

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

wellcome to the club. her anne bir gun bunu tadacaktır :)
organik tavuk geç pişmiyor bu arada. 15 gunde bir alıyorum. 20 dk duduklude. misss

yeliz dedi ki...

Nil ah ulen ben de niye istiyor çilek diyorum:) ama anneme sordum her ihtimale karşı bu sene dondurmamış kızım kışın bile çilek var artık dedi:)

nerden alıyorsun organik tavuğu hülya? migrosta satılıyor diye biliyorum ama ?

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

https://www.eveorganik.com.tr/index.php burdan alıyorum. telefonla sipariş veriyorsun aynı gun geliyor. kargo ucreti falan da vermiyorsun. başka bir suru guzel şey var dukkanda. (alsancakta 9 eylul rektorlugun karşı sırasında, o sinemaya yakın, adını unuttum sinemanın) kuru baklagilleri de cok lezzetli.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

bir de bunu deneyeceğim. http://www.greengoods.com.tr/organik-gida/products.asp?pid=32518&cid=5193

tuna isyan etti. "anne bağaa normal çuçuya(cikolata)al" dedi. kakalama nutella yemekten bıkmış zavallım :)