20 Ekim 2008 Pazartesi

Kim korkar hain kilolardan!!

Karı koca düdükcana çok kızgınız.
20 hafta 5 günlük bebeğimizi ziyarete gittik ama beyefendi döndü kıçını yüzünü göstermedi bize!! Sadece kaburgalarını beynini omurilik kol bacak gördük. Başını arkadan gördüğümüz için sadece kulaklarının kepçe olmadığını biliyoruz, ki sürpriz olmadı, bizde kepçe yok ki!! Doktor bu defa erkek olduğundan bile emin olamadı. Kilosu iyi, 392 gr, normali 340 gr civarında olmalıymış. Olması gerekenden 1 hafta daha büyük bir bebek şimdilik.
Bomba haber 58 kilo tartıldım. Doktor tabiri caizse fırçaladı beni. Patates, pilav, makarna, ekmek, acı, baharatlı, ekşi yemek yok. 12 kilo alman lazım sen daha şimdiden 7 kilo almışsın bile, çok fazla hemen dikkat etmeye başlıyorsun!!! O çikolataların bana ihanet edeceğini bilmeliydim. 4. ay sonunda sadece 2 kilo almışken sadece bu ay 5 kilo almamın sebebini başka yerde aramanın manası yok. Aslında düdükcanın suçu yok tabii ki, ben çok iyi biliyordum nasıl beslenilmesi gerektiğini, nelerin yenmesinin bir halta yaramayacağını. Bile bile bu kadar kilo aldığım için kendime kızıyorum. İlker ne kadar ye diye zorlasa da benim yemememem gerekirdi. İlker doktordan çıktığımızda benim rejime filan gireceğimden korkarak hala bana canımın istediğini yemem gerektiğini söylüyordu tabii fikir ayrılığı ufak bir tartışma doğurdu ama rejim filan yapmayacağımı sadece dikkat edeceğime ikna olunca işbirliğine söz verdi.
Ne mi yapıyoruz?
- Kasaptan etlerin en yağsız tarafından aldık.
- Markete gidip haftalık yağsız yoğurt ve süt stoklarımızı aldık. Sonra artık bizim fırının mis gibi ekmeğinden eve sokmak yok. Sadece kepek ekmeği yenecek.
- Pek sebze olmadığından superfresh bamya ve barbunya aldım. İlker bamya yemese de ona üşenmeden başka bir yemek pişirip kendim bamya yiyeceğim!!
- Manava gittik, meyvelerin yanı sıra taze salata malzemeleri aldık. Artık öğlenleri yemeğin yanında mutlaka kendi salatamı yiyeceğim.
- Evdeki tüm çikolatalar gözden ırak bir yere kaldırıldı. Artık bana çikolata yer misin diye sormak yok. Ballı sütle tatlı krizlerimi aşacağım.

Şimdilik ilk gün iyi gitti. 3 gündür evde yokum diye dışarıda yemek yemek durumunda kaldığımda Burger Kinge gittik ama ben sadece diet hot wrap yedim. Son 5 adet kızarmış patatesi de saymak lazım. Akşam da sadece meyve ve ballı süt ve ne öyle çikolata manyaklığı yaşadım ne de açıklıktan öldüm. Artık hergün yediklerimi bir kenara not edip yoganın yanı sıra diğer hamilelik egzersizlerini de yapmaya çalışacağım. Hergün yürüyüş benim tempoda ve uzun saatler çalışan bir insan için çok kolay görünmüyor ama ilkeri ikna edersem neden olmasın?
Kim korkar hain kilolardan !!! belki bundan sonra 12 kilo ile değil 15 kilo ile doğum yapacağım fikrine kendimi alıştırmalıyım ama öğrendim ki hiçbir işe yaramayan yemekler sadece kilo aldırıyor. Tek tesellim düdükcanın kilosunun iyi durumda olması:)

İlker düdükcana inanılmaz gıcık oluyor bu aralar, çünkü biz oğlumla artık az çok haberleşiyoruz. Yani son 2 haftadır hareketlerini çok net hissediyorum. Hatta örneğin uzandığımda elim uzun süre karnımdayken elimle bile hissettiğim oluyor ve ilker için bunlar henüz mümkün değil! Çok gıcık oluyor. Korkarım bundan sonra eli göbeğimde yaşayacağız...

5 yorum:

Yesim dedi ki...

Yeliz sorma valla, bu birden gelen kiloları insan bir türlü kabullenemiyor, ama yapıcak birşey yok tabi. Dikkat edip abur cuburdan uzak durmak gerekiyor, ama maalesef ki insanın canı gidip de onları istiyor, yine de biraz dikkat ve sporla fazla kilo almadan atlatabilirsin bu dönemi. Ben de bu aralar aman ağzım boş durmasın dercesine sürekli birşeyler yiyorum, tartılmaya korkuyorum valla, bir an önce doğsa bizim minik de ben de daha fazla kilo almasam artık :)

yeliz dedi ki...

senin çok yaklaştı değil mi? ben de heyecanlanıyorum valla:) odası süper olmuş bu arada. işin kötüsü benim en az daha 17 haftam var, yani daha çoook sabretmem lazım:) ama dediğin gibi biraz spor biraz dikkat en az zararla atlatmanın yolu.

zero dedi ki...

Amanın! Şimdi senin yazını okurken gözümün önünde kendi hamimileliğimi hayal ediverdim ve birden korktum! Benim kilo alma tehlikesini yaşamam için hamile kalmama gerek yok ki. Zaten her yediğim lokmada sol omzumda duran minik şeytanın çılgın kahkahalarını duyar gibi oluyorum:) Hani bütün kadınlar hamile kalınca deli bir iştah moduna girerler, acaba bende tersi olur mu dersin? Hani yani tam tersine kesilse şu iştah denen meret, şimdi en azından dizginleyebiliyorum ama hamile kalınca o kadar emin değilim kendimden ne yazık ki! (neyse ki yakın zamanda öyle bir tehlike(?) yok)
Kim korkar hain kilolardan? Ben beeeen!

huysuz dedi ki...

hımm yok öyle hem kilo almayayım hem de bir tosuncuk doğurayım durumları yeliz hanım :)

çok takma, sadece o çikolataları yeme artık ama...

yeliz dedi ki...

zerenciiim,
laf aramızda ben de korkuyorum o kilolardan da yiğitliğe birşey sürdürmemeye çalışıyorum ;)

haklısın valla huysuz, insanoğlu nankör işte, hem yiyip kilo almayayım hem de kilo almadan dombik çocuk doğurayım istiyor.