13 Mart 2020 Cuma

Karantina günleri

Belçika’da gün geçmiyor ki, corona virüsle ilgili bir açıklama, önlem vs gelmesin. 

Özellikle son bir haftadır her gün yeni bir güncelleme. 

Dün İlker’in dil kursu derslere ara verdi, Arca’nın futbol takımından ve kodlama kursundan iptal bilgisi geldi.


İspanya merkezimizdeki ofiste ve fabrikada vakalar pozitif çıktı. Ateşi çıkanların işe gelmemesi bildirildi. Ama o kadar. Ha bir de toplantı odalarının kapasiteleri azaltılsın, yemekte birer sandalye atlayarak oturacakmışız. Buna uyan s. Sabah oldu derler. 

Okuldan sürekli bilgiler geliyor, yaşlılara yaklaşmayın, çocuklarla muhattap etmeyin deniyordu, sonunda okulları kapattılar. Cafeler lokantalar barlar kapandı. Peki iş yerleri?

O hani iki yazı evvel öğlen ateşi çıkıp giden arkadaş var ya, benim departmandan kadınla dip dibe saatlerce vakit geçiriyoruz. Kocası İtalyadaydı ve bir haftadır ikisi de ateşli ve öksürük var. Nihayetinde bende de ateş çıktı. Çok yüksek değil inşallah da kötülemez ama insanın aklına ilk bu geliyor tabii. 

Uzun lafın kısası karantinadayım. Ofise zaten gitmedim de, evde de bizim odaya kapatıldım. Kapıdan yemeğim suyum veriliyor. Arca okula gönderilmedi. 



Corona filan değildir inşallah diye dua ediyorum. Çünkü öyle herkese test yapmıyorlar öyle bir imkan yok. Dolayısı ile bilemiyorsun. Bize düşen semptomları hafif atlatmak için vitamin takviyesi, kış çayı filan... 

Sevgili çenebaz oralara geleyim mi diye sormuş, hiç tavsiye etmiyorum, gelirsen keyif almazsın çünkü hayat normal seyrinde ilerlemiyor buralarda. İlerlemesin de zaten, hayat biraz dursun ki, virüsün ilerlemesi önlensin. Ne olduysa, bilerek ya da bilmeyerrk, önemsemeyerek hayatına normal akışında devam eden enfekte insanlar yüzünden oldu. 

29 yorum:

kadriye dedi ki...

Çok geçmiş olsun, umarım corona değildir. Hiç ciddiye almamak ya da çok panik yapmak arası bir tedbir lazım sanki.

yeliz dedi ki...

Doğru dikkatli olmalı tedbir almalı hem kendin hem diğer insanlar için

*mehtap dedi ki...

geçmiş olsun, burada da ne olacak belirsiz.

sessizce dedi ki...

Çok geçmiş olsun, iyi bir dinlenme, bol sıvı ve vitamin alımıyla çabucak toparlayın inşallah. Tuhaf zamanlar yaşıyoruz, Allah hayra çıkarsın.

Sadece C. dedi ki...

Geçmiş olsun Yeliz! Çok ağrın yoksa (umarım) bol bol kitap dizi oh mis <3

GeCe dedi ki...

Geçmiş olsun yeliz umarım negatiftir geçsin gitsin

yeldat dedi ki...

Geçmiş olsun, çabucak iyileşin inşallah

SevKoz dedi ki...

Çok geçmiş olsun

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun,inşallah corona değildir. Tavsiyen için teşekkürler. Ben de zaten riski göze alamayıp, perşembe günü iptal ettim turu. Giden para olsun, canlar sağ olsun. Sana acil şifalar diliyorum. Bununla gelmiş geçmiş olsun inşallah. Sevgiler
Çenebaz

bhtr dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Instagramda ara ara bilgilendirme yapın merak ederiz sizi.. Türkiye'de okullar tatil ama özel sektörün evden çalışma gibi bir olanak henüz sunmuyor. Çocukları risk grubunda olan aile büyüklerine emanet etmek zorundayız... Sevgiler..

Yüreğimin İklimi dedi ki...

çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum.

Evde Yazar dedi ki...

Çok geçmiş olsun, sevgiler

yeliz dedi ki...

Aman dikkat. Ama türkiyede bakanlık iyi götürüyor gibi inşallah bireysel önlemler de alınır

yeliz dedi ki...

Teşekkürler amin

yeliz dedi ki...

Bol kitap okuyorum. Netflix ilkerin tekelinde maalesef:)

yeliz dedi ki...

İnşallah takip temkin işte elden bu kadar geliyor

yeliz dedi ki...

Teşekkürler

yeliz dedi ki...

Çok iyi yapmışsınız. Hayat tamamen durdu hatta biliyorsunuzdur belçika da türkiyenin uçuşlarını iptal ettiği ülkeler arasında

yeliz dedi ki...

Öyle zor bir durum ki... allah korusun büyüklerimizi. Mümkün mertebe çıkmasınlar başkalarıyla muhattap olmasınlar

yeliz dedi ki...

Teşekkürler

yeliz dedi ki...

Teşekkürler

Su dedi ki...

Şifalar dilerim.

okuyanguzel dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım.
Evet önlemler alındı ama birde duyarsız Türk halkı gerçeği var. Bankada müşteriler ısrarla el sıkışmak istiyor. Corona var diyorum boşverin ya birşey olmaz. Birde marketleri boşaltan grup var. O da Türk ama yayılmalar bu gamsızlar yüzünden artacak gibi geliyor bana. Ayrıca okul tatil ama küçük çocuğu olanlar ne yapacak hiç onu düşünen yok. Anneanne babanne seçeneği olanlar var onlarında yaşlılara bulaştırma olasılığı var bu kez de. :(
Ve ben bankada çalışıyorum. Dünyanın en pis şeyi para ve biz akşama kadar para sayıyoruz. Ayrıca bu sabah geldim Şubenin içi yaşlı dolu. Evden çıkmayın diyorlar onlar bizden önce gelmişler bankaya. Anlamıyorum işte :)

pelinpembesi dedi ki...

çok geçmiş olsun umarım enkısa zamanda atlatırsın.

sessiz balik dedi ki...

Son durum nedir Yeliz , iyisin dimi

yeliz dedi ki...

Teşekkürler

yeliz dedi ki...

Aymazlarla benciller arasında sıkışıp kaldık. Sağduyu yok insanlarda. Yaşlılara sınırlandırma geldi. Yetmez herkes evinde oturmalı

yeliz dedi ki...

Teşekkürler

yeliz dedi ki...

Daha iyiyim teşekkürler