19 Ağustos 2009 Çarşamba

Katı Gıdalara geçiyoruuuuzzz

Arcanın 6. ayı bitirmesi ile bir dönem kapanıyor, yenisi açılıyor.
Şimdiye kadar sadece emzirmekle çok rahat etmiştik, orası kesin. nerde olsa doyuruyorduk karnımızı. yenidoğanken herkes kadar zorlanmıştık ama sonrası çok rahat ve muhteşem bir dönemdi. Arca emdikçe, yeliz beslendikçe sütler çoğaldı, sütler çoğaldıkça Arca beslendi. Herşeyi Arcanın 6 ay anne sütü almasına göre ayarlamıştık, özellikle de süt iznini. Bu zamana kadar herşey istediğimiz gibi gitti. Blog dostlarımızdan takip ettiğimiz kadarıyla ve doktorumuzun da bizi hazırlamasıyla son 2 aydır ek gıdalara geçebileceğimizi düşünüyorduk ve heyecanlıydık. Ama Arca bir dana, yeliz de mutlu bir inek (araştırmalar mutlu ineklerin sütünün daha yağlı olduğunu ortaya koymuş - bu bilgiye çok güldüm) olunca bizim bu yeni dönemimiz ertelendi. Katı gıdalar bizi heyecanlandırıyor çünkü yeni tecrübeler edineceğiz, Arca yeni tatlara nasıl tepki verecek, sevecek mi, istemeyecek mi? Sonra İlker acayip hevesli çünkü bugüne kadar 5 defa bile besleyemedi Arcayı, onun için bu yeni dönemin ayrı bir anlamı var. Artık beslenmesinde de aktif rolü olacak.
Ben dersini hep yumurta kapıya dayanınca çalışan biri olduğum için şimdiye kadar hiç araştırma yapmamıştım hatta Tracy nin o bölümünü bile okumamıştım. Son 2 haftadır yoğunlaştım, blog dostların yazılarını tekrar tekrar okudum. Doktora soracaklarımı hazırladım. Bu arada mama sandalyesi arayışındaydık, imdadımıza Tuğçe yetişti, taklitçi zihniyet olaraktan aynısını ısmarladık:) Ne zaman bebek mağazalarına uğrasak artık gözümüz hep araç gereçlerde ve mamalarda, Arca annesütü ve sudan başka birşey ağzına koymadığı için tabii pek birşey anlamıyoruz ama öğreneceğiz, deneyim kazanacağız.
Bu yeni dönemin bir özelliği de benim tam zamanlı işe başlamam. Evet 25 ağustos salı gününden itibaren tam zamanlı çalışacağım, süt iznim bitiyor. Bu ayki doktor kontrolümüz, dolayısı ile katı gıdalara geçişimiz 24 ağustostu ama ben ilk deneyimleri Ümit abla yerine benimle yaşasın istediğim için randevuyu cumaya aldırdım, haftasonumuz Arcayı yeni tatlarla tanıştırmaya ayrılmıştır!!!

12 yorum:

nehircce dedi ki...

Kolay gelsin ozaman :) benim oğlum çok sevmişti ilk mamasını darısı sizee sevgiler

kuzunun annesi dedi ki...

Bu postu heyecanla bekliyordum . Nasıl bir program önerdi dr.un yazman mümkünmü? özele de atabilirsin

Ozguranne dedi ki...

Ay hadi gözünüz aydın. Arca güzel yiyen çocuk, güzel sebzeleri, meyveleri de iştahla yiyecektir, hiiçç şüphem yok. Maşallah diyorum. Ne güzel büyüdü bunlar. Ah ah...

Yalnız ilk denemede yüzlerini illa ki buruşturuyorlar. "Memeyle iyiydik?" gibisinden. Sakın canın sıkılmasın. Gerçi oh başka tadlar varmış da diyebilir:)

Ben de 27 Ağustosta başlıyorum tam zamanlı. Artık olmadı internetten grup terapi yaparız...

Tekir dedi ki...

Yeliz'cim hadi hayırlısı olsun. Arca meyveyi, çorbayı ve yoğurdu sever umarım. Bakalım doktor nasıl bir düzen izletecek, Ada ilk ay sadece meyve ikinci ay hem meyve hem çorba hem yoğurt yemeye başlamıştı...
Mama sandalyesi ne sipariş ettin bilmiyorum ama Chicco'nun Polly Magic'ini şiddetle tavsiye ederim. Çok rahat, çok pratik üstelik ana kucağı da oluyor vs...

anneCan dedi ki...

Hadi hayırlı olsun...
Yeliz'cim ilk verdiğinde hemen yemeyebiliyorlar,sevmedi diye bırakmamak lazım,sonra bir bakıyorsun tabağı bitirmişler....
Ben de 21 Ağustos'ta başlıyorum full time...

Ömer Tuna dedi ki...

ilk iki ay biraz zor olabilir pes etme ne verirsen ver püre yapma çatalla ez normal yemeye geçişte zorlanmazsın

Ömer Tuna dedi ki...

ilk iki ay biraz zor olabilir pes etme ne verirsen ver püre yapma çatalla ez normal yemeye geçişte zorlanmazsın

Ömer Tuna dedi ki...

ilk iki ay biraz zor olabilir pes etme ne verirsen ver püre yapma çatalla ez normal yemeye geçişte zorlanmazsın

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

tracy nin bence en kötü olduğu nokta katı gıdalar kısmı
farklı kültürler bu konuda kötü referans oluyor.9 aylık bebeğe sosis ve verin eline diyor yahu. yok daha neler??

Tuğçe dedi ki...

Yelizciğim selam,
Arca'nın oyun halısındaki hallerinin aynıları bizim evdede yaşanıyor bugünlerde...Mama sandalyesini ben çok beğenerek kullanıyorum, inşallah siz de memnun kalırsınız...
Arcacığımın katı gıda maceralarını merakla bekliyoruz...
Tontişim benim...

Seyhan dedi ki...

hadi size kolay gelsin, Arca bey hapur hupur yer mamaları inşallah , nazlı bebekle uğraşmak zor valla :(

Unknown dedi ki...

Hayırlı, uğurlu olsun Arca'nın mamaları inşallah. Umarım kolayca alışır yeni tatlara... İlerde hem mama deneyimlerinden hem de işe başlama deneyimlerinden çok yararlanacağım eminim.
İş konusunda da bol şans diliyorum, Allah yardımcınız olsun. Sizler işe başlarken, ben de doğum iznime ayrılmama 1 ay kaldı diye seviniyorum. Sırayla değil mi bu işler...

Bu arada blogumuzda minik bir hediyemiz var size... Bir ara uğrayıp alırsınız:)