16 Aralık 2018 Pazar

Lüzumsuz bilgiler Vol.2

Geçenlerde blogda geziniyorum - evet narsistim kendi blogumu okuyorum! Hayır efendim yazın da sizinkini de okuyalım. Mecbur muyum döt kadar ekranda instagram tiradlarınızı okumaya? - eski bir yazıma denk geldim, sene 2010, #tbt tadında yeminle. Lüzumsuz bilgiler. 

Vaktiyle buralar dutluk iken bloglarda "elim sende"cilik ve birbirini mimleme çok trend idi. Hem blog sahibini tanırdın, hem seni okuyanlar kendini sana biraz daha yakın hissederdi. Derken "promote yourself" anlayışı moda oldu. Instagram sağ olsun. Herkes fotomodel, herkes filtre, instabeauty güzeli, hey allahım!

Belki bugün instagramda olduğumuz kadar ulu orta değildi hiçbir paylaşımımız ancak bugün olduğundan daha doğru tanırdık, blog yazan kişiyi de, takip edeni de. Bir büyüsü vardı bilinmezliğin lakin samimi yazılardan iyi bilirdik, iyi tanırdık birbirimizi. Yüzeysel değildik.

O günlerin anısına bilinmeyen (daha doğrusu öyle varsaydığım) yönlerimi yazayım dedim, buyurunuz: Lüzumsuz bilgiler - 2.


1. Manyak liste yaparım.
Bundan mutlaka bahsetmiş olmalıyım (defalarca?)
Alışveriş listesi? Çok sıradan. Benim listelerim daha ... Nasıl desem?
Mesela son listem, İzmir'e götürülecekler, İzmir'den getirilecekler, İzmir'de yapılacaklar...

2. Çok ağır küfrederim.
Gerçi Arca'nın yanında küfretmiyorum, annelik çizgimizi muhafaza etmekte fayda var. Lakin feministlerin hiç hoşuna gitmeyecek cinsiyetçi küfürlerden tut da, annemin gün yüzü görmemiş kadınsal deyişlerine kadar küfür skalam oldukça geniş. Bunu da kadın oranı yüksek ailem ile tek kız öğrenci olduğum Makina Fakültesindeki sınıfıma borçluyum.

3. Sabahları sadece beş dakikada çıkarım, saçımı mıncıklamam kafi çünkü bir de tabii ki...

4. "Makyaj yapmayı bilmem yapmam" özelliğimin de etkili olduğunu düşünüyorum.

5. Gözlüklerim hep pistir ve gözlüklerimi mütemadiyen kaybederim.
Kendime kutularca gözlük temizleme ıslak mendili aldım. Çantamda, ofisimdeki masamda, evde... Her yerdeler ama gözlüklerim hala pis!

6.  Kilo veremem.
Kilo verebildiğim - 4 kilo -  tek zaman depresyonun kıyısında gezdiğim zamanlardı. Geçiniz. Genelde mutlu bir insan olduğum için ve tabii ki boğa burcu olarak iyi yemekten aşırı derece zevk aldığım için, ufak ufak alıp da üzerime yerleşen kiloların beni tombul bir ihtiyar yapacağını biliyorum artık. (Kabullendim mi ne?)

7. Hayatta en gurur duyduğum şey sigarayı bırakmak.
Evet 14 senedir içmiyorum! Benzer bir iradeyi kilo vermekte gösterememek ancak boğa burcu gerçeği ile örtüşebilir!

8. Her şeyi aynı anda yapmak isterim, flamanca öğrenmeye kasacağım mesela. Lanet olsun içimdeki multi tasking dürtüsüne! Hayır yani tam olarak yağabilsem neyse, üç haftadır derslerine gitmediğim Fransızca'dan çakacağım ama gözüm aklım Flamanca'da.

9.  Benzer bir durum: Bir kitap okurken bir başkasını düşünmek. Bibliyo-zina! Bir kitabın ne kadar içine girersem gireyim yine de bir başkasının hayaliyle yaşıyorum.

10. Pijamalarımı özlerim. Sabah evden çıkarken daha, eve dönüp pijamalarımı giyeceğim anın özlemi başlar.

Deli miyim neyim?
Değilsem de tam bir lüzumsuz bilgiler ansiklopedis olduğum kesin:)


17 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Sigara (hiç başlamadım) ve gözlük pisliği dışında yeminle hepsinde örtüştüm. Ruh ikizim olabiler misin :))))

parıldayan çiçek dedi ki...

Cesarelisin, zekisin, çalışkansın bendeki izlenimler:)))

SevKoz dedi ki...

Çok güldüm ya

Büşra Bayram dedi ki...

muhteşemmiş ya :D

CEREN dedi ki...

Liste yapmak candır diyorum,başka da birşey demiyorum :)

yeliz dedi ki...

Gözlük pisliği kesin şahsıma münhasır bir olay, ben kimsenin camlarını böyle pis görmüyorum :)) Ah keşke ruh ikizin olsam :)

yeliz dedi ki...

çalışkanım vallahi net ama diğer ikisine bişey diyemeyeceğim. Cesaret pek yok, rollercoster filan binemiyorum :( zeki olsam muhtmelen çalışkan olamazdım:))

yeliz dedi ki...

:))

yeliz dedi ki...

Aynen! Son listem: İzmir'de yenilecek yemekler :)))

okuyanguzel dedi ki...

Muhteşemsin işte canım arakadaşım :))

Aynı gariplikteki listeleri ben de yapıyorum.(Yuppiii)

Sigara hiç içmedim.

5 dakikada hayatta çıkamam ama bir yere de geç kalmam yani.:)

Çileksuyu Sibel dedi ki...

Harikasin,cok severek okuyorum:) madde 7 benim dilegim,defalarca denedim,hep kisa sureli biraktim.Kisisel rekorum 6 ay,sonrasi yeniden baslama:( Bloglari hep Ig'den daha cok sevecegim!

yeliz dedi ki...

beş dakikada çıkıp geç kaldığım çok oldu :)))
aman sigaraya çok sevindim, hiç başlamamak en iyisi

yeliz dedi ki...

İnşallah en kısa zamanda, kolaylıkla ve bir daha başlamamak üzere bırakırsın, amin:) Blogları evet ben de hala çok severek okuyorum.

Evde Yazar dedi ki...

Blogların sahiciliği ve de samimiyeti tartışılamaz. Bendeki izlenimlerinizden birisi de zekice ve çok hoş mizah anlayışınız olduğu :)
Çok sevgiler

yeliz dedi ki...

Çok teşekkürler:) sosyal medya bana çok hızlı tüketilen fast food gibi geliyor

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Merhaba blogunuzu ziyarete geldim. Sizi de bloguma beklerim.

Beyaz Yakalı dedi ki...

Bayıldım bilgilere, küfür işine güldüm. Instagram hızlı tüketimin yıldızı, ben yazmayı sevenlerdenim. Listeler candır.