5 Kasım 2009 Perşembe

yaş 35 yolun yarısı

Dün ablamın doğum günüydü...
yaş 35 yolun yarısı...
telefonda "kızım senin artık bi ayağın çukurda" diye dalgamı geçtim. Ben körpeyim ya:))
O kendini hala 24 civarı hissediyormuş, ne isabet ben de taş çatlasın 20!!
zaten annemlerde buluştuk mu yine evin kızlarıyız, sanki evlenmemiş o minikler bizim değil.. kocaları hiç sayma..
Harikadır benim ablam yaa..

Hayatımızın ilk yılları pek sevişmezdik. Ben küçük olmama rağmen onu acayip kıskanırdım. Ailede kendimi bildim bileli ablamın doğduğundaki güzelliği, tombulluğu, sevimliliği, büyüdükçe usluluğu, terbiyesinin konuşulması, prenses edasıyla salınır olması acayip sinirlerimi bozuyordu!! Ben onun gibi tombul bi bebek değildim, sonra saçlarım kuş yuvası vaziyetinde, sürekli ağlayan yara bere içinde babasıyla aynı vakit sokaktan eve giren bir velettim. O o kadar evcimendi ki arkadaşlarım bir ablam olduğunu bile bilmezdi. Kıl olurdum ablama o yıllarda! Zaten aşağıdaki bale tütülü fotorafımızda pek sevişken olmadığımız aramızdaki mesafeden belli!
Aradan yıllar geçti ben 12-13 yaşlarında, ablam 16-17, ben büyüklük taslıyorum, büyük de gösterdiğimden ablamın arkadaşlarıyla takılmaya çalışıyorum, hatta abla filan demeyi redediyorum, gizli gizli kıyafetlerini giyiyorum, bu sefer o bana kıl:))) Ablam öğretmen oldu ben İstanbula üniversiteye gittim, olanlar oldu. Biz kanka olduk! Ayrılıp da birbirimizi özlememiz mi gerekiyormuş? O yıllar harika ikiliydik, annemler yazlığa gittiğinde evin temizlik, bulaşığı onda, yemek işleri bendeydi. Annem ikiniz bir kadın edersiniz siz ancak derdi. O evlendi ben bir süreliğine İzmire döndüm, çalışıyorum, bizim için birbirimizden başkası yok. Sürekli birlikte takılıyoruz. O birbirimize gıcık olduğumuz ilk gençlik dönemlerimizde bile hatırladığm öyle güzel şeyler de var ki, bana makyaj yapmayı öğretişi, sigara kaçamaklarımız, üniversite tercihlerimde bana yol gösterişi (ki sayesinde İstanbula gitmişimdir), araba kullanmama tahammül edişi, diyet cola + sigara eşliğindeki sohbetlerimiz, üniversite yıllarımda bana hariçten harçlık göndermeleri, sürekli üstüme başıma birşeyler alması, sorgusuz sualsiz hep benden taraf olması, onu bunu çekiştirmelerimiz... İnsanın taban tabana karakter zıtlığı bulunan birisiyle bu kadar iyi anlaşabilmesinin sebebi ne olabilir? Biz kardeş olmasaydık bu kadar iyi anlaşabilir miydik? Kardeşlik güzel şey...

not1: bu yazının bir kısmını 3 yıl önce eski bloğumdan arakladım, acayip tembelim bu aralar...
not2: fotolara bi daha bakınca farkettim ki ablam hakikatten hanım hanım bi kız çocuğu bense tam bir cadıyım! o ilk fotografın çekildiği zamanı hatırlıyorum, teyzeme gideceğiz diye kandırılıp 3 gün tarak girmemiş saçlarım taranabilmişti. Tütülü fotografın çekildiği gün makyaj yaptırmayacağım diye yaygarayı basmıştım, annem de beni palyaçoya çevirmiş!! Tüm bu şirretlikleri yaparken ben, ablam sakin sessiz otururdu.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

cok guzel fotograflar ya...
hep diyorum, ya iki kız ya iki erkek olmali kardesler.
mutlu yıllar ablaya...

ruhdagı dedi ki...

Bu yazıyı biliyorum okumuştum. O zamanda resimleriniz çok hoşuma gitmişti. Çok şekersiniz hele ilk foto. Saçların ahenkle dans ediyor :)

Ablana nice seneler. Hayat daha yeni başlıyor, ne çukuru :)

anneCan dedi ki...

İlk resime bayıldım bayıldımm...Yalnız hiç değişmemişsin Yeliz sen -resimlerden gördüğüm kadarıyla tabii-
Ablanın doğum günü kutlu olsun.
Kardeş bambaşka...

Yelish dedi ki...

Harika fotograflar
Bana eski Turk filmlerindeki , yalidaki cocuklari animsatti bu fotolar :)
Sari sari cimcimeler cok seker
ha bu arada small world , bak bulustuk gene :))

cenebaz dedi ki...

İkiniz de çoook tatlısınız:)) Ablanın doğum günü kutlu olsun, nice yaşlara.

Unknown dedi ki...

güzel yıllar diliyorum ablana.ve üstteki fotografa bayıldım.

BBGU dedi ki...

Ust resimdeki kucuk kizin saclarini gormezsek ayni Arca bakiyor gibi geldi bana:)) Cok benziyormus size:)

yeliz dedi ki...

evet kirazcım haklısın!! 2 kız kardeş olduğumuza çok memnunum

ruhdağı senden de bişey kaçmıyor:)

teşekkürkler yenianne, ben biraz lahana bebek kıvamında çıkmışım:)

adaşım, bu yazının 2006 versiyonunda annenin yorumu var, çok mutlu etnmişti beni

teşekkürler sevgili çenebaz ve eylem

sevgili BB,
bu dünyada oğlumun bana benzediğini söyleyen ilk kişisin, çok teşekkürler evet ya bana da benziyor işte!!

gunebakan dedi ki...

yelizim ne güzel yazmışın canikom. gözlerim doldu.
benim kuzularımı düşündüm. ben de çok dua ediyorum iyi anlaşan abla-kardeş olabilmeleri için.
valla çok moralim bozuk geldiydim bugün işe, bu yazı günümü aydınlattı, ferahlattı beni.
kuzucuklarımı hayal ettim yıllar sonra...
bu arada bana abla de bakayım:))) ablanla yaşıtmışım ben ayol:)))
şaka şaka sakın abla mabla deme, ruhum 18 daha benim...

Tekir dedi ki...

yaaa çok tatlısınız :) tütülü ve bol makyajlı küçük yeliz pek şekermiş :) demek eski balerinlerdensin :)

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Yelizciğim ilk foto çekilmeden önce annemle ben sizin basınsitesindeki evdeydik.Ve yine tabiiki teyzem kavga dövüş saçlarını taramaya çalışıyordu.Fotodan sonra bize gelme sözü üzerine saçlerını taratmıştın.Yıllar nasıl da geçiyor.DAha dün gibi gözümde. Hele sen hala benim için o yumuk kedi suratlı Yelizsin.

laleninbahcesi dedi ki...

biz de iki kızkardeşiz. İlk çocuğum kız olunca ikincisi de kız olsun çok istemiştim öyle de oldu. Kızkardeş çok şahane bir şeydir.

Nice sağlıklı mutlu yıllar ablana, tüm sevdikleriyle.

Yelish dedi ki...

yaa cok gormek isterim o yorumu
Bu arada adim yildizli Yeliz oldu :))