Yazılar posta kutuna gelsin mi?

28 Mart 2018 Çarşamba

"Siyah" taksi Uber'e karşı

Milano'daki fuardan dönüşüm biraz sıkıntılı oldu.

Gün içinde 20.000 adım atmışım, o yorgunluğun üzerine bir de uçak rötar yapmasın mı? Yaptı.

Bitmedi. Ablamların bavulları greve takıldı beridir, bagaja bavul vermek benim için bir tür travma,  bir de gecenin o vakti, kabinde yer kalmayınca valizimi bagaja sepetlemesinler mi? Sepetlediler.

Neyse ki kaybolmadan, greve filan kurban gitmeden aldım bavulumu, atladım taksiye. Taksiciye adresi verdim, ringi önerdi. Şehrin içinden git, gece vakti ne trafik olacak diyecektim ki, vazgeçtim. Belli ki adam yolu uzatıp yolunu bulma derdinde, benimse şirketin parasını gözetecek halim yok, he dedim, ringten gidelim.



Evin önünde durduk. Taksi şoförü, benden aferin beklercesine ringten gelmenin ne şahane bir fikir olduğunu anlatıyor. He diyorum, ücret için kartı uzatıyorum. Yok diyor, peşin istiyor parayı. Hayda, ne alaka? (zira Brüksel'de taksiler peşinden ziyade kart tercih ederler)

Jeton düşmüyor tabii, gecenin o vakti mesaj alacak hal mi var? parayı koyuyorum, üstelik Türk usülü, on euro geri verebilsin diye bozukluklarla birlikte. Allah seni inandırsın, adamın gecenin o vakti bozuğu yoktur diye iyilik ettiğimi sanıyorum.

Tam araçtan ineceğim, faturayı yazarken öfleyip pöflüyor. Saf saf soruyorum: N'oldu? Başlıyor saydırmaya, neymiş efendim, gecenin bu vakti olmuşmuş, bir kişi bahşiş vermemişmiş, yok efendim, bu nasıl işmiş!? Asfalyalarım bir atmış! Bütün günün yorgunluğunu, sinirini taksiciden çıkarıyorum. Bahşiş vermek gibi bir zorunluluğum yok! diye kestirip atıyorum ama yok içimi bir türlü soğutamıyorum.

Eve girdiğimde İlker'e anlattım. Tam da sarı taksi Uber gerginliğinin twitter timeline'larımızı meşgul ettiği günler. İşte, diyoruz, bunlarla uğraşacağına çağıracaksın Uber'i bitti gitti!

Ben çok kullanmadım -belki birkaç defa- ama burada insanlar taksiden ziyade Uber kullanıyor. Bir ara İlker için bile düşünmüştük (benzin pompacısı gibi bir meslek olmadığını öğrenince yeni arayışlara girdik haliyle). Zira ek iş olarak Uber şoförlüğü yaparken daha çok kazandığını fark edenler, mevcut işlerini bile bırakmışlar gibi şehir efsaneleri dolanıyor.

Uber'in bu kadar kullanıldığı bir memlekette akla ister istemez, "taksi şoförleri hiç mi protesto etmiyor, sarı değilse de taksiler (burada siyah) bir Uber şoförü de dövmüyorlar mı" soruları geliyor.

Hay gelmez olaydı! Protesto varmış. Bugün deneyimledik çok şükür.

Bu kadar grevin olduğu başka bir memleket var mı!? Hay sizin sosyal devletinize! Kırk yıllık ömrümde gördüğüm grev sayısı, burada geçirdiğim sekiz aylık sürede gördüğüm grevlerin sayısının yakınından geçmiyor! Her ay bir iki greve denk geliyorum. Bu da benim denk geldiklerim, kimbilir haberimizin olmadığı daha ne grevler yapılıyor. Adamlar grev yapmaktan çalışamıyor şerefsizim!

İşte bu defaki Uber'miş. Daha evvelden de yapmışlarmış. Fakat başarılı olamamışlarsa, yineleme ihtiyacı hissetmişler, bu defakinin etkili olmasına da epey çabalamışlar. 1000 kadar taksi - yurtdışından da gelenler varmış - yolları kapatmak, trafiği alt üst etmek üzere örgütlenmişler- işte bunların ikisini sallandıracaksın meydanda bak bakalım....

Sabah trafiği kontrol ettim, gayet açık görünüyordu, arabayla işe gitmeye karar verdim. Hani yollar kapanırsa, navigasyonla filan başka güzergahtan devam edersin. Yola çıktım, her zamankinden daha az trafik olmasından kıllanmalıydım. Hayır, iyimserliğimin uçlarındaydım, hiç oralı olmadım. Derken sağımdan solumdan trafik polis arabaları motorsikletler vızır vızır geçmeye başladı. Ve ben tam ringe çıkacağım, bam! polis arabasının biri çıkışı tutmuş! Peh!

Salak mıyım lan ben dedim, U dönüşüyle eve döndüm, başlarım greve! binerim otobüse tıngır mıngır kitabımı okurken giderim işe. Ne diye cebelleşeceğim elalemin acayip trafiğiyle! Dedim, eve döndüm, kitabımı, şarj bankamı alıp çıktım otobüse bindim. Trafik hala felç ve sabah toplantısına 15 dakika geç kaldım! İçimden de saydırıyorum. Bu Belçikalı taksi şoförlerinin hiç kafası çalışmıyor. Ulen biz potansiyel müşterilerinin hayatını ne halt etmeye zorlaştırıyorsun dingil! Yok yol kapatacakmış, yok trafiği felç edecekmiş de insanlar sesini duyacakmış. Mal bunlar!

Kardeşim sen de Türk türevlerinin yaptığı gibi çeksene Uber şofürünü tenhaya bassana dayağı, ne halt etmeye bu kadar örgütlenmeye kasıyorsun!? Neticede senin yaptığın da Uber'e yarıyor, sarı taksinin yaptığı da... En azından deşarj olursun!

Haberi de burda:
https://www.rt.com/news/422461-uber-taxi-protests-brussels/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder