Yazılar posta kutuna gelsin mi?

22 Ekim 2012 Pazartesi

What I wore today? (Bugün ne giydim?)

bugün ne giydim?*
Pazar sabahı eve gelir gelmez cüce bir hoşgeldin demeden puzzle sordu. Pis herif insan anasının boynuna sarılır! Baktım İlker'le yaydılar, başladılar yapmaya ben pazara gideyim dedim, sepetlediler beni.

Canıma minnet... Bu hafta pazarcılar beni fena halde depresyona soktu. Biri der, "bu hafta son abla artık haftaya tezgah açmam" niye lan? Mısır bitiyormuş Aman diyim sen ver oradan dört tane, ben yerim. Diğeri der "haftaya tarla biberi bulamazsın abla, bitiyor artık" Vay şerefsiz, yarım alacağıma bir kilo alırım. Pembe domatesler pembeleşemeden tezgaha düşmüş, fena... Fasulye tezgahlarından birkaçının yerinde olmadığını görünce iyice depresyona bağladım. HAYIR! Henüz fasulyeyle vedalaşmaya hazır değilim! Bebem bu kadar aşıkken o sebzeye katiyen mevsiminin bitmesine razı gelemem! Durdurun zamanı! (neyse geyiğin bokunu çıkarmayalım) Uzun lafın kısası pazar gitgide çehre değiştiriyor, kereviz ile taze fasulye göt göte tezgahlarda... Bir süre böyle, sonra gelsin kış güzelleri.
Bugün harbiden sonbaharın geldiğini anladım, terlikle ve cıbıl cıbıl çıkmıştım, iyi ki arabada hırka varmış yoksa şifayı kapardım.

Eve geldiğimde ikinci puzzle bitmekteydi. Bir dilim cheesecake ve kahvelik zaman dilimi dinlendim ve doğru mutfağa. Dolabı yerleştirirken bir tencere çorba kaynayıverdi. Hadi ıspanakları yıkayalım, mısırlar kaynadı, düdüklüye şimdi fasulyeyi atalım. Eh madem başladık, biberler de közlensin. Bu arada su faturasına ciddi katkı yapan defalarca ıspanak yıkama işleminden sonra başka tencereye de ıspanağı koyarsın. Cüce fasulyenin yanına makarna ister, haşlarsın, derken senin canın mis gibi taze yeşilliklerle salata ister, üşenmezsin. Közlenen biberleri soyar zeytinyağı, sirke, sarımsak yatağında (mutfağın hastasıyım, concon tabirlerin ustasıyım) dinlenmeye alırsın. Yemek yersin, cüce bir haftadır yıkanmamıştır, kokmaktadır, banyo yerine duşa ikna edersin.... Çamaşır yıkar asarsın... Pek tabii Arca'ya kitap okurken sızarsın...

Bir pazar gününün anatomisi de böylece hidayete erer...

* : ıspanaklara saç telim düşmesin diye alınmış önlemin instagram geyiği çalışması

6 yorum:

  1. Ahaha bazen bende mutfakta bu modelde oluyorum :) bizimlasın;)

    YanıtlayınSil
  2. Ispanak yıkama kreasyonunu çok biyendim, bizımlasın Yeliz:)

    YanıtlayınSil
  3. çalışan çocuklu kadının anatomisi desek daha doğru olur herhalde... pazar günleri yaşadığım telaşı, koşuşturmayı hafta içi yaşamıyorum valla.. ve pazartesi günleri de yorgun başlıyorum haftaya... salı çarşamba dinleniyorum resmen işte çalışarak...

    YanıtlayınSil
  4. Ay ıspanak yemeğinden kıl çıkması ne berbat bir şeydir yarabbim!!! Tüylerim diken diken oldu. Birde benim saçımı düşün!
    Aynada kendimi görür gibi oldum :)

    YanıtlayınSil