5 Eylül 2019 Perşembe

Tatildi, bitti.

Muhteremle sözümüz var, yetmiş yaşımızı geçip hala sağlığımızı muhafaza edebiliyor olur isek, sigaraya tekrar başlayacağız. Senelerce keyifle tüttürdüğümüz, bırakmakla gurur duyduğumuz sigaraya.

Babamın bir lafı vardır, elbet buraya bir yerlere yazmışımdır; "bir kafaya bir duman şart".



Elli senelik tiryaki babam yetmiş dört yaşında sigarayı bırakmak zorunda kaldı çünkü kalp ameliyatı oldu ve üç damarına by pass yapıldı. Tek sağlık sorunu bu oldu babamın. Bu yaşına kadar check up yaptırmışlığı, kan vermişliği yok. Yine de babama "siktir et, yak bi gavur cigarası diyemedik" can tatlı, can kıymetli.

Benim iki arada bir derede İzmir'e gitmemin de, single permit gecikmesinde ortalığı yıkmamın da sebebi babamın ameliyat olacak olmasıydı. Sorarım size, bir ülke nasıl olur da oturma izni yenilemesini zamanında yapamaz, yapamaz da iş için ülkesinde bulunan vergisini de herhangi bir ülke vatandaşı kadar veren bir kişiye "oturma izninizi zamanında hazırlayamadığımız için siz ülke dışına çıkamazsınız, oldu da çıktınız, bir daha geri dönemezsiniz" der, diyebilir? Bunun insan haklarıyla bağdaşan bir tarafı var mıdır, sorarım!

Nitekim sordum. Çok ağır sordum. Danışman firmanın müdürü Nathalie, hışmımın her zerresine maruz kaldı, yine. Pişman değilim. Pişman olduğum tek şey bunu evvelden daha büyük yaygara şeklinde koparmam gerekiyormuş. Neyse... Benimkiler bir hafta gecikme ile memlekete gittiler, ben de ameliyatı "kızım yurtdışında" bahanesiyle ertelemeye çalışan babama bahane bırakmamak için peşleri sıra yollandım İzmir'e.

Temmuzun ortalarıydı. Uzun bir haftasonunu hep birlikte geçirdik. Yedik içtik. Kadehlerimizi tokuşturduk. Telkin ettik babamı, "erteleme ameliyatı" dedik, "bak bahane de kalmadı, geldim, gördün."

O gazla girdi ameliyata. Benim tatilimin başladığı zamanlar artık eve çıkabilmişti. Her geçen gün daha iyiye gitti, toparladı. Yazlığa gitsek, denesek mi dedik, ona yazlık öyle iyi geldi ki, bir daha şehre inmek istemedi.

Bizim tatil, umumiyetle bizimkilerin yazlığında ara sıra da Çeşme'de geçti.

Aslında bir dolu planımız vardı, Yunan adalarına gidecektik mesela, ben günübirliğine de olsa Elvan'a İstanbul'a kaçacaktım, kitap kulübüyle minimum üç defa buluşacaktım. Olmadı... Ne yapalım sağlık olsun.

Çiğdem, gevrek, biber dolması, yaprak sarması ve Türk kahvesine,
Yüzmeye,
Yer cücesiyle Uno oynamaya,
Okumaya,
Yazmaya,
Kendime inziva vakitleri ayırmaya,
Arkadaşlarıma,
Ablamla uzun sohbetlere doydum...
Ama ömrümün en uzun tatili olmasına rağmen, tatile bir türlü doyamadım.

Kıçımda mayo üstümde tek gömlek, ayağımda terlikle geçirdiğim bir ayın sonunda ayakkabı giymek ne zor geldi arkadaş!

İki gün oldu hala adapte olmaya çalışıyorum... işe, yağmura, buluta, serine, zor be...

25 yorum:

Kaystros Tyrha dedi ki...

Babanıza geçmiş olsun. O kadar bıraktıktan sonra sigaraya başlamayın bence:)

deeptone dedi ki...

ah hayat da sana zooor beee :) geçmiş olsun. yetmişinde sigara çok akıllıca hihi :)

parıldayan çiçek dedi ki...

Babanıza geçiş olsun.Acil şifalar.Sevgiler.

yeliz dedi ki...

Bence de :)

yeliz dedi ki...

Çok teşekkürler

yeliz dedi ki...

Çok teşekkürler ☺️

Leylak Dalı dedi ki...

Geçmiş olsun Yelizcim, tatilsiz hayata bir an önce intibak etmen dileğiyle :)

tülin dedi ki...

Aslında tesadüfen tıkladığım linke şöylece bakıp geçecektim ama içimden, ne güzel bir anlatım dili var bu kızın. deyince, iki satır bırakmadan olmazdı.

Geçmiş olsun bu arada .

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Babamda 11 sene oldu. Öncesinde içerdi ama artık ağzına sürmüyor.

Azize dedi ki...

Çok geçmiş olsun...

Ecehan dedi ki...

Geçmiş olsun.

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Hem annemde, hem de babamda yaşadım by-pass, iyileşme dönemi zor ama sonuçta eskisine göre çok daha sağlam devam ediyorlar hayata. Sigara tiryakisi falan da değillerdi, pek alakası yok, tamamen genetik bence. İkinci nesil bizlerin de yemek ve spor konusunda çok hassas olmamız lazım
Işın

yeliz dedi ki...

Teşekkürler

yeliz dedi ki...

Kesinlikle! Egzersizi artık sağlık amacıyla yapıyorum:)

yeliz dedi ki...

Teşekkürler 😊 size de geçmiş olsun

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun Yeliz.
Pınar

yeliz dedi ki...

Teşekkürler

yeliz dedi ki...

Ne güzel sözler, teşekkürler

yeliz dedi ki...

Teşekkürler

okuyanguzel dedi ki...

Çok geçmiş olsun Yelizcim. Herşeyin yolunda olmasına çok sevindim.

Ayrıca rutin iyidir biliyorsun :)

Sigara hiç içmediğim için bilemiyorum ama çok kötü bir bağımlılık insanlara bunları söyletip yaptırabiliyorsa :(

Zeynepp dedi ki...

Çok geçmiş olsun..
Sevgiler

Gulcin dedi ki...

Yelizim cok gecmis olsun. Izmirli o! Izmirliler deniz kokusuyla hemen iyoesir. Insallah eskisinden bile iyi olacak sagligi en kisa zamanda. Cok cok cok gecmis olsun yeniden.

yeliz dedi ki...

Evet evet rutin iyidir:)

yeliz dedi ki...

Teşekkürler 😊

yeliz dedi ki...

Canım çok teşekkür ederim olacak eskisinden çok çok daha iyi olacak inşallah