27 Şubat 2010 Cumartesi

Mutlu mutlu yıllar ve 1. yaş doktor kontrolü

Arca 1. yaşgününü, bizler de Arca ile çıktığımız yolda 1. yıldönümümüzü kutladık. Pek tabii ki Arca için bugün fotoğraflardan ibaret olacak ama bizim için önemliydi.
Dün Ümit ablanın hastaneye gitmesi gerekince yıllık iznimden 1 gün daha kullandım, bu gidişle yılsonuna izin kalmayacak:) Hazır izinliyken Arcanın doktor kontrolünü öğlene aldım. Geçerken pasta siparişini verdik. Arca doktor kontrolünde yıktı ortalığı ,aşı oldu, mızırdandı.
Acayip hazırlıklıydım bu ayki kontrolde, zaten doktor da hep onun anlatacağı konuları önden sorduğumu söyledi. Blog okuyoruz kardeşim, tecrübeli bebekleri takip ediyoruz, hayret bişey:)
Hemen süt soruldu, günlük mü pastörize mi? Ne farkı var ki dedi doktor, aynı banttan çıkıyor sadece farklı ambalajlanıyor. Yani pastörize olduktan sonra ister uzun ömürlü ister günlük olsun, içebilir. Ama süt içmezse de üzülmeyin, peynir var, yoğurt var. (Bkz. Hülyanın pipetli ayranlı postu) Yani endişe yok. [Nitekim hep hayal ettiğimiz gibi "hadi bebişim sütünü iç, yatma vakti" ritüeli nanay!! Arca "tuh bu ne ya" tepkisi verdi. Anne sevmez baba içmez bebekten ne bekleyeceksin ki!! bakalım bi dahakine balla deneyeceğiz.]
Neler yapıp yapamadığının testini yaptık yine. Doktor "naçizane" bir uyarıda bulundu. Çünkü ben bazen Arcanın yaptığı şeylere "yapıyoruz" diyorum. Yapmayın, çünkü Arca bir birey ve artık herşeyin farkında, 1. çoğul şahıs onu birey olmaktan çıkarır, hala anneye göbekten bağlı bir bebek olarak bırakır. Konu açılmışken evet standartlara göre boyutlar büyükçe (kilo almamış olmasına rağmen hala 1.600 gr fazlası var,boy da 77 cm yani iyiymiş. ) ama bu yaşa kadar çok da fazla kasmadan da getirirdik zaten yani asıl iş bundan sonra başlıyor. Asıl Arcayı nasıl şekillendireceğimizin kararı, onu nasıl yetiştireceğimiz artık bundan sonra!! Doktor reçeteye "anne baba ne kadar çocuk eğitimi ile ilgili kitap bulurlarsa okuyacaklar, birbirleriyle paylaşacaklar" diye yazacaktı nerdeyse:) Nitekim bunları söyledi ve bir kitap önerdi:Leyla Navaro - beni duyuyor musun. Kendisinin de Arcadan 8-10ay büyük bebeği olduğu için çocuk yetiştirme konusuna takmış bu aralar. Epey konuştuk. Bundan sonraki muayenelerde Arcanın ruhsal-sosyal gelişiminden daha çok bahsedeceğimiz kesin:)Herşeyi ama herşeyi yiyebilirmiş. İyi zaten yiyorduk şimdi onaylanmış oldu. Ayakkabılar gösterildi, soruldu, öneriler alındı. Çok su içtiği için sadece ilk bardağına florür tablet atacakmışım.
Geçen post oyunu dişten yana kullananlar kazandı, üst azı yolda, çığlıklar muhtemelen bu! Gece ibufen verebilirsiniz dedi. Zor geceler bizi bekliyor. Nitekim doktor kontrolünün bir kısmı ağlayarak geçirdik. Güç bela İlknurların büroda öğle yemeğini yedi. Uyuyunca biz de bi yerde oturup yemek yedik, sohbet ettik. Arcadan küçük bir zaman çaldık, güzeldi.
Gelelim ilk doğumgünü partisine. Hiçbir şey hazırlamadan organize ettiğim ilk partiydi. Sadece makarna salatasının içini hazırladım:) Annem, İlkerin annesi, Ümit abla yemek konusunda organize edildiler. İnternetten parti malzemesi siparişi verildi. Ailenin yanısıra birkaç arkdaş da çağırdık, kutlamaları 3'ten 2 ye düşürdük. Bir ara 20 kişiydik. Arcaya çok güzel hediyeler gelmiş, hepsine ayrı ayrı çıldırdı. Bol bol kahkaha attı, eğlendi. O kadar insana ve azı dişinin huysuzluğuna rağmen hiç sorun çıkarmadı, hem eğlendi hem eğlendirdi. TV de Arcanın doğumundan bu yana 150 adet kadar resmi slayt şov olarak bütün parti döndü. Duru keman dersleri almaya başlamış, Arca için şarkılar çaldı. Daha önce Tuna ve Ela ile paylaşamadığı Tunanın yürüteç arabasından hediye geldi ,bu defa Cansu ile aynı hadise yaşandı:)

Güzeldi, çok güzeldi. Şimdiye kadar herşey güzel, genel olarak keyifli ! Asıl bundan sonra başlıyor, önümüzdeki maçlara bakıciiiz.

15 yorum:

K.T dedi ki...

İyili doğdun ARCAAAA. İyiki doğduun iyiki doğdun iyiki doğdun ARCAAAA. Alkışşşşş.
Bu da sanal kutlama

cenebaz dedi ki...

Arca'yı da, seni de bir kez daha kutluyor ve Arca'nın o tombik yanaklarından öpüyorum. Bir de doktor kontrolü le ilgili naçizane fikirlerim; Pastörize süt kutularının içi alüminyum kaplı. Cam şişe her zaman daha sağlıklı.O yüzden günlük süt tercih edilebilir. Alüminyumun zararlı olduğu söyleniyor,uzun vadede bile olsa. Kilo konusunu hiç dert etme. Yürüyünce bırak kilo almayı veriyorlar bile. Bunlar da tecrübeli bir anneden öneriler. Sağlıkla kalın.

k.i.s.d. dedi ki...

Çok güzel yaaaa... Herşey, diş bile.. Geçiyor ya. Doktorunuzu çok şok takdir ediyorum. Gerçekten!

Arca harika olmuş, çok sevesim var. Tekrar tekrar mutlu yaşlar.

kuzunun annesi dedi ki...

Pastanız güzel görünüyor, hersey içine sinmiş gibi, ne güzel . Merak ediyorum bakalım ne kadar oyalanacak ilkarabamla. Bizimkini gg ykoymustum , dün aksam birisi almıs. Bir dahaki hedef koruma barlı tenteli bisiklet olacak.
öptük yakısıklıyı.
Ha bu ara hala 1600 gr fazlası olmasına gülüyorum . Boyu uzun sonuçta. Tam kıvamında benim Arcam alla alla yaaa..

kuzunun annesi dedi ki...

Pastanız güzel görünüyor, hersey içine sinmiş gibi, ne güzel . Merak ediyorum bakalım ne kadar oyalanacak ilkarabamla. Bizimkini gg ykoymustum , dün aksam birisi almıs. Bir dahaki hedef koruma barlı tenteli bisiklet olacak.
öptük yakısıklıyı.
Ha bu ara hala 1600 gr fazlası olmasına gülüyorum . Boyu uzun sonuçta. Tam kıvamında benim Arcam alla alla yaaa..

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Yeliz'im nice yıllar olsun inşallah hep birlikte,sağlıklı,mutlu ve huzurlu.Arca'nın er yeni fotoğrafında biraz daha büyümüş olduğunu görüyorum.Beni biliyorsun bebek ayakları konusunda çılgınımdır. Arca'nın ayaklarını görünce çıldırdım yine.O nasıl bir ayakkabı böyle anasıl ayaklar öyle :)))TAm bir kurabiye,puf böreği,ekmek hamuru :)))
Yeliz'im Nil de çok su içiyor, hem de çok.Gece yatarken iki biberon düşün artık.Şu florür tabletlerinden biraz bahseder misin merak ettim.Ayrıca ne işe yarıyorlar?
Öpüyorum canım benim.

Seyhan dedi ki...

Doğumgünün kutlu olsun Arca, nice senelere..

Tuğçe dedi ki...

İyi ki doğdun Arca! Doğumgünün kutlu olsun...

Unknown dedi ki...

saglıklı vemutlu yıllar diliyorum.

laleninbahcesi dedi ki...

Canım Arda, büyümeni izlemek ne keyifli...

Anneye not: kitap ismini aldım hemen Cancanın annesine ileteceğim ben de... Cancan da önce süt içmeyi beceremedi ama şimdi lıkır lıkır içiyor. Ama sabırla tekrar tekrar denedik, sevmiyor deyip bırakmadık.

Sevgilerimle

Mystic dedi ki...

Allah bağışlasın, Yelizcim.
Nice güzel, dolu dolu yılları yaşadığın bir gelecek seni beklesin Arca!
Ailecek hep mutlu ve sağlıklı kalın.
Sevgiler...

Mystic dedi ki...

Allah bağışlasın, Yelizcim.
Nice güzel, dolu dolu yılları yaşadığın bir gelecek seni beklesin Arca!
Ailecek hep mutlu ve sağlıklı kalın.
Sevgiler...

gunebakan dedi ki...

onun ekoseli pantolonunu yerim ben ya...
hele o dolma ayaklar...
tekrar kutluyorum yelizcim minik adamımın yaşını.
ekoseli poposundan ısırıver benim için...

Yelish dedi ki...

Adash

Stil sahibi yakisikli delikanliya nice mutlu seneler dilerim.

Iy ki dogmus , iy ki Yelizin olmus !

Tekir dedi ki...

ne güzel geçmiş doğum günüsü :)
harika bir yaş olsun Arca'ya ve size...

*bu arada ben de o parti temasını beğendim internette? tavsiye ediyor musun? kağıt tabak ve bardak mı kullandın?