11 Haziran 2020 Perşembe

Bana iyi gelenler - 2

Ursula...

Evet bildiniz Ursula K.LeGuin

Ursula hikayelerinde bambaşka bir dünya yaratır. Gerçekdışı. Ama detayları öyle saf bir sıradanlıkla işler ki, yarattığı gerçek dışı dünyanın içine girer, orada yaşamaya başlarsınız. Sanki hayatta bundan daha doğal başka bir şey yokmuş gibi.

Picasso çocuklar gibi çizebilmek için onlarca yıl çalıştığını anlatır, Ursula’nın hikayeleri, bende, yarattığı dünyaların içindeki sadeliğe ulaşmak için büyük emekler harcanmış, hiSsi uyandırıyor.

Çocuk sadeliğinde bir anlatım ve arka planda derin bir anlam.

Ursula kitaplarının çemberinde yıllardır birbirimize kenetlendiğimiz kitap dostlarım, artık az sayıda kalan henüz okumadığımız bir kitabını okuma teklifi getirince çocuklar gibi sevindim. 

Başka Bir Yer. Bunu okuyoruz bu aralar. Çok çok iyi geliyor bana. 

Nasıl anlatasam?
... bu sabah çok erken kalktım. Erkenden kalkışıp işe başlanmayacak kadar erken, ama tekrar uyunamayacak kadar geç. Yataktan çıkmadan okudum. Keyifle, ev halkının uyku sesleri eşlik etti, o kadar fazlası yok...

Kalkma vakti geldiğinde, Kahvemi alıp terasa çıktım. Enfes petunya kokuları geldi evvela, geceden yağmur yağmış sabaha uyanmak gibisi yok.
 Çiçeklerin üzerindeki her bir damlacık ayrı güzel göründü, ayrı fark ettirdi kendisini. 

İşte, lezzeti yerinde bir kitap böyle hissettirir...

Ve gerçekten iyi gelir.
Sevgiyle...







6 yorum:

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Bu yazarın kitapları çok iyiymiş. Henüz okumadım ama listemde.

Çileksuyu Sibel dedi ki...

Cok sevdim bu seriyi ben Yeliz...Hala bir Ursula okumadim:( Elimde bir kitabi var ama devamini alip oyle baslamak istiyorum.

okuyanguzel dedi ki...

Kesinlikle Ursula okumak bana da çok çok iyi geliyor.Ama kitaplar bitmesin diye yavaş yavaş okuyorum. Okumadığım kitabı kalmadığında üzüleceğimi biliyorum çünkü.
Ursula K.Le Guin kitap yazmada Şibumi bence :)
Şibumi'yi okumuşmuydun. Yıllar önce okumuştum şimdi yine okuyorum. Yıllar sonra tekrar okuyup bu kadar keyif veren kitap azdır biliyorsun. Şiddetle tavsiye :))

yeliz dedi ki...

Mutlaka ama mutlaka okuyun:) Yerdeniz büyücüsü ile başlamanızı tavsiye ederim. Bu serinin ardından mülksüzler tabii ki:)

yeliz dedi ki...

Yerdeniz büyücüsü mü acaba elindeki? Çok çok seviyorum ... bu arada bana iyi gelenleri sizinle paylaşmak bana da çok iyi geliyor - aha! Bir tane daha buldum:))

yeliz dedi ki...

Şibumi! Okumam mı:) 1997’de okumuşum. Hatta Trevanian’la tanıştığım kitabıydı. Baktım şimdi kitaplık hala, bir daha mı okusam mı ben de:))