15 Şubat 2022 Salı

Irkçılık

 Irkçılığa maruz kalmanın en kötü tarafı hazırlıksız yakalanmak… günlük hayatınızı her zamanki gibi sürdürmektesinizdir ve bir anda yüzünüze inen bir tokat gibi afallatır sizi, özellikle ilk seferinde. Ve sonra gardınızı almayı öğrenirsiniz. 

Irkçılığa bizzat maruz kalmanıza da gerek yok, şahit olmanız ve bir gün size de yapılacağını düşünmeniz de yeterli.


Hatta orada bulunup şahit olmanıza da gerek yok, etkilenmeniz için. 13 yaşında bir çocuğa yapıldığını anlatmaları kalbinizi yaralaması için yeterlidir.


Nitekim cumartesi akşamı, ergenim Arca’dan dinlediğim hikaye yaralanmama yetti.


Bu hafta terapi saatime denk geldiği için gidemediğim deplasman maçında, takımın diğer Türk kökenli (son iki kuşaktır doğma büyüme Belçikalı) Alişen bir mücadelede rakip oğlanı devirmiş. Rakip takımın taraftarı (yani ana babaları) Alişen’in dengesizliğine laf etmişler ve siyah/kara demişler çocuğa. Esmer toraman kuzum. Duydu mu kendisi bilmiyoruz ama bizim takımın koçu duymuş ve tribünlere gidip uyarmış. Yazık ki tepki daha ağır olmuş. 


Bu defa bizim takımın Belçikalı ana babaları gidip konuşmaya çalışmışlar, nafile. Olay büyümüş. Alişen’in babası doğma büyüme Brükselli, Fransızca eğitim almış, Flamancayı benim muhterem kadar bile bilmiyor, anlamamış. Olayı bizim Flaman veliler ona Fransızca anlatmışlar, mahçup. 


Tüm mevzuyu iyice anlayan bizim takımın Flaman çocukları iyice bilenip rakibe sert girince, koç bunların bazılarını kenara almak zorunda kalmış. Düşün yani o kadar sinirler gerilmiş. Maç son dakikalarında Arca beraberlik golünü - hem de çok çalıştığı soluyla atınca - maçın kaderi değişmiş. Ama asıl Alişen’in kornerden attığı son ve galibiyeti getiren gol, cevap hatta kapak oluvermiş. 


Arca, tüm bunları müthiş bir heyecanla anlatıyordu. Belki bizim Türk babalar dilden tam anlamamışlardı ama ya bizim oğlanlar? Ne kadar duymazdan gelebilirsin?


Akşam takım arkadaşları Arca’yı aramışlar, maç sonrası kantinde devam eden kavgayı anlatmışlardı. Sonuç, bizim koç karşı takımı şikayet etmiş, kuvvetle muhtemel ceza… bir yandan 13 yaş futbol takımı yok artık diyorsun, sonra diyorlar ki emsali var, şikayet ettin mi ceza, peki.


Beni ilgilendiren kısmı Arca’nın ne hissettiği-düşündüğü-nasıl bir tepki verdiği idi.


Ana-ergen ergentalks yeni sezon sohbetleri çerçevesinde odasına sızdım. Sana demediler, tamam ama ya deselerdi, ya hedefte Alişen değil de sen olsaydın…. Diye başladım sormaya. Ya çok da umursamazdım, zaten Alişen de takmadı dedi. Daha ziyade Flaman çocuklar sinirlenmiş meseleye.


Baktım Arca çok da sallamıyor, konuyu insaniyete bağlayayım dedim, “sonuçta ırk diye millet diye bir şey yok, yani önemi yok, önemli olan iyi insan kötü insan. Bu dünyada en önemli şey, iyi insan olmak. Bak Belçikalı koçun, arkadaşların ve aileleri iyi, diğer takımın aileleri kötü, o kadar. Belçikalı İngiliz Türk Arap diye bir şey yok, iyi insan var…”dedi ki.. 


“ya zaten biz bu olayda Belçikalılar ırkçı desek asıl biz ırkçı oluruz”


Nokta. 



(Video yine kazandiklari baska bir mactan sonra)

6 yorum:

okuyanguzel dedi ki...

Harikasın Arca :))

pelinpembesi dedi ki...

Bu yüzyılda da ırkçılık sürüp gidiyor ya ne yazık ki. biz böyle olmasak da
her toplumda var

yeliz dedi ki...

Canım :)

yeliz dedi ki...

Maalesef duymazdan gelmekten başka yapacak bir şey yok:(

movers and packers bangalore dedi ki...

hello dear sir/madam
I read your blog Irkçılıkfor a long time. That's why you are requested to add this post to our blog in your portal.
Verify in our blog this blog.professionalmovers.in . We keep sharing your blog with us from time to time.
thank you

This is My Blog:- Packers And Movers

Hyderabad

Adsız dedi ki...

Dün yanlış yaptığım bir işten dolayı bütün gece bitmek bilmedi. Sabahın köründe işe geldim ve düzelttim aslında çok da üstünde durulacak bir değil başka insanlar için ama ben yapamıyorum. Yani Yeliz hepimizin farklı farklı panikleri var. Sakin olmamız gerekiyor inşallah çabuk atlatırsın. Hülya