27 Şubat 2011 Pazar

Hastane günleri

Ateş önceki hafta çarşamba günü başlamıştı, kontrol altına alınamayınca cuma doktora gitmiştik. Boğazdaki enfeksiyonu görünce, direkt antibiyotiğe başladı doktor. İlginçtir pazartesi bilemedin salı düzelmesini beklediğimiz Arca'nın ateşi düşmek bilmedi. Çarşamba günü ishal de devam edince bir gün izlemeye alalım dedik. Perşembe bizi yanılttı, tüm gün iyiydi. Akşamına ateş 39'a yaklaşınca sabah ilk iş doktoru aradım. Hemen getirin tam tarama yapalım dedi.

Öğleden sonra gittik, ciğerleri dinledi, iyi dedi ama yine de ciğer filmi istedi.

İşte herşey böyle başladı. Önce damardan bir tüp kan alındı, Arca sarsıldı. Sonra boğaz kültürü. Sonra röntgen, kollar bacaklar tutuldu, orantısız güç kullanarak yatırıldı. O bir tüp kandan sonra acımayacağına ikna edilemedi. Kaka tahlilinin icraatı müteakip acilen yapılmasına karar verildi.

Sonuçlar elimizde doktora gittik. Ciğerin dörtte biri enfeksiyon ile kaplanmış olarak görüldü. Hastanede yatak ayarlayalım dedi doktor. Zatürreye çevirmiş. Biz çöktük. Hızlı ve acil bir müdahale, damardan antibiyotik ve hastane bakımını şart koştu. Yırtamadık. Hazırlıksızız. Hem fiziksel hem ruhsal olarak duruma hakim değiliz, adapte olamıyoruz. Kendimiz alışamadık, Arca'yı hazırlamaya vakit yok.

Ege Sağlıka kayıt yaptırıyoruz ama bir rüyada gibiyiz. Yeterince badire atlatmışız zaten. Bir odaya çıkyoruz Arca ile ikimiz. Katiyen kalmak istemiyor sürekli "eve! eve!" Hemşireler geldi. Damar yolu açacaklar. İlker dayanamadı, bayılmaya ramak kala kendini dışarı attı. İki bacağım ile bacaklarını mengeneye aldım, çenemle başını ellerimle ellerini tutuyorum. Neyse ki ilk seferde damar bulundu, takıldı. Hadii bu defa da o zımbırtıyı çıkarmak ister.

Benim sinirlerim boşaldı, ben ağlarım Arca ağlar.

Kucağımda "bana bir masal anlat baba" şarkısı eşliğinde uyudu.

Akşam evde eşyalarımız taşındı, Arcanın oyuncakları kitapları, bilgisayarlar, DVD ler, bir bavul eşya...

Sabaha karşı serum hortumunun çıkarak yatağı tavuk boğazlanmışa çevirmesini saymazsak iyi bir geceydi. Uyuduk.

Gündüz daha uyumluydu Arca. Tabii ki "eve"ler, "çıkar bunu"lar devam etti. Ama ziyaretçileri vardı, herkes oyncak kitap getirmiş Arcaya acayip mutlu oldu, oyalandı.

Akşama doğru dans ediyordu, hemşirelere yeni figürlerini gösteriyordu.

Hastanedeki odamızdan birkaç manzara... Pazartesiye kadar buradayız.


Arca uyurken serumu yemekte.


Guffy ve Pluto'ya damar yolu açtık birlikte. Kollarında sargı bezi var, Arca gibi. Arca ateşlerini ölçüp damardan ilaç veriyor, tıpkı kendi gibi.


Test sonuçlarının üzerine park etmiş arabalar. Her yerdeler.


Bilgisayarda defalarca Cars izlendi. Ratatuy, Incredibles ve Ice Age ile tanıştı. İki yıldır özenle baktığımız nöronları birer bire öldürdük son 24 saat içinde!

Son birkaç cümle: Aslında son derece ciddi bir travma Arca için yaşadıkları. Tüm o tahlil ve tetkikler, sonra evinden ayrı kalmak, kolundaki zımbırtı herşey ama herşey aleyhine. Ama yine de mutlu yine de dans ediyor, gülüyor eğleniyor. Neden? Çünkü anne babası yanında, ihtiyaç duyduğu sevgi onunla. Bu kadarı bile çektiği acılara gülüp geçmesine yetiyor. Biz bu yaşımızda bunları yaşasak bu kadar güçlü olabilir miydik? Sanmıyorum. Ama olmalıyız, sevdiklerimiz yanımızda ise sızlanmamalı dört elle sarılmalıyız sahip olduklarımıza. İyileş çocuğum, iyileş ki yine kahkahalarla gülelim eğlenelim.

Biraz daha serum alsın diye aytakta kalmaya çalışıyorum, yazmak iyi geldi, şimdi yanına kıvrılıp kokusuyla uyuyacağım.

59 yorum:

kucuktirtil dedi ki...

Cok cok gecmis olsun, Allah daha beterinden sakinsin ve minik Arca biran once sagligina kavussun.

Anne ve Bebisi dedi ki...

hay Allah.. cok uzuldum. cok zor olmali. insallah bir an once iyilesmis olarak eve donersiniz. Allah beterinden saklasin..

saricizmeli dedi ki...

Çok çok geçmişler olsun. İyileşsin 2. yaşgünü partsinini resimlerini görelim. Mutlu yaşlar...

Adsız dedi ki...

aman allahim cok uzuldum Yeliz bu kadar buyumesine hastaligin :(
canım benim. bir an once saglikla donsun evine Arcam.

AsrınMucizesi dedi ki...

çok çok geçmiş olsun umarım bir daha böyle birşey olmaz

Unknown dedi ki...

Çoook çok geçmiş olsun canım benim!
Tekrarı olmasın inşallah!

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz çok ama çok geçmiş olsun. İnan o hastane günlerini unutacak , iki üç gün sonra eski haline dönecektir. Şimdiden dans ettiğine göre...Aslanım Arcaya sağlıklar diliyorum tüm şifa ve iyilik dileklerimi üsfeledim şimdi oraya...
sevgimle

Nihal M. dedi ki...

çok üzüldüm çok geçmiş olsun ...
inan kısa süre sonra hiçbirşeyi kalmayack eskisi gibi olacak...
çabuk topralnamanız dileklerimle..

Asortik Krep dedi ki...

Canım, içim eridi okudukça. Bir an önce iyileşmesini diliyorum.
Bizlerinde böyle günleri oldu, inan ki unutuluyor.Tekrar geçmiş olsun, öp benim için.

meltem dedi ki...

Yeliz'cim cok uzuldum. Cok gecmis olsun Arca'cigima. Acil sifalar diliyorum

Tekir dedi ki...

canım, çok geçmiş olsun. en kısa zamanda iyileşsin Arca'cığım. Size de kolaylıklar diliyorum. sağlık, sağlık, sağlık... gerisi yalan...

Arca'yı ve seni çok öpüyoruz.

Zelal dedi ki...

Yelizcim nerden, ne yazsam bilemedim... Çok çok geçmiş olsun, en kısa zamanda sağlıkla evinize, eski düzeninize dönmenizi diliyorum. Sevgiler, Zelal.

kuzunun annesi dedi ki...

Aradım , acmıyorsun . hastanedesiniz diye ısrarlı caldırmıyorum . Ailecek merak ediyorduk son durumları , umarım en kısa zamanda toparlar Arcacıgım . Gültekinde gecmiş olsun dileklerini iletiyor. Öpüyoruz ikinizide.

Itır dedi ki...

Çok üzüldüm, içim tiredi okurken. Acil şifalar dilerim, bir an önce evde yeni dans figürleri sergilemesi ve sapasağlam olması için dua ediyoruz..

Itir-Arda

zero dedi ki...

ben kıyamam ona ya, nasıl üzüldüm şimdi bunları okuyunca:( hiç alışkın değilim Arca'nın böyle fotoğraflarını görmeye. kuzuya, sana, eşine en kısa zamanda bugünleri unutturacak keyifli günler diliyorum.

Seyhan dedi ki...

Ben iyileştik yazısı beklerken hastane yazısı okumak kötü oldu. Hele fotoğraf :( çok geçmiş olsun..Acil şifalar

N.T dedi ki...

Yeliz Allah yardımcın olsun... Hele ki resmi görünce tutamadım gözyaşlarımı... Acil şifalar dilerim... Çok ama çok geçmiş olsun.

En kısa zamanda keyifli Arca olarak çıksın karşımıza yine. Çarçabuk atlatsın bebeğim...

Canan dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun Arca'ya ve gününçorbası ailesine...

Berceste dedi ki...

Tez gunde, evinizde ziplanarak dans edilsin. Hersey cabucak gecsin, bitsin ve bocukten mikroplar uzak dursun...

cenebaz dedi ki...

Yelizcim, çok çok geçmiş olsun. Arcamız inşallah en kısa sürede iyileşecek, evine gelecek ve annesini yine çıldırtmaya devam edecek. Sana da sabır ve dayanıklılık diliyorum. Acil şifalar.

ruhdagı dedi ki...

Yeliz, çok geçmiş olsun. Zorluğunu tahmin bile edemiyorum. İnşallah çabucak iyileşir Arcam. Acil şifalar diliyorum.

Çok üzüldüm. Kolaylıklar diliyorum en çok sana. Sıkıca sarılıyorum.

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

çok geçmiş olsun çok üzüldüm bebeğim 5 aylıkken bizde 2 gece yatmıştık çok ama çok zor, o en azından anlamıyordu sizin için daha da zordur eminim.
acil şifalar diliyorum.

Oz dedi ki...

Canım cuma aradım, ulaşamayınca merak ettim. Çok çok geçmiş olsun. Aklımızdasınız...

seniha dedi ki...

Yeliz hanım Allah geçer hastalıklar versin,inşallah tez vakitte şifa ile taburcu olursunuz.Çok ama çok büyük geçmiş olsun...

Adsız dedi ki...

Yelizcim, canım çok geçmiş olsun! Çok üzüldüm okurken ama dediğin gibi yapmalıyız, "sızlanmamalı ve dört elle sarılmalı"... yuregi genis arkadasim. Cocuklar buyuklere gore daha hizli iyilesirler, aksamina dans ettigine gore, gorunen o ki Arca da iyilesmis bile... Tekrar gecmis olsun...

Hatice dedi ki...

çok geçmiş olsun.. gerçekten çok üzüldüm... :(

turkan dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun, dualarım sizinle, allah kuzularımızı korusun onlara bir şey olmasın....

mine dedi ki...

çok geçmiş olsun, çabucak iyileşsin Arca. sana da çok kolay gelsin Yelizcim.

füsfüs dedi ki...

yeni gördüm ben de. zor şeyler yaşamışsınız çok geçmiş olsun. defne de ateşliydi, boğaz enf dediler aynen. ateş düştü neyse ki ama 24 saattir öksürüyor, çok zor. hasta olmasın şu bebeler

alev ertürk dedi ki...

yeliz canım inanamıyorum bu yazdıkların hiç hoşuma gitmedi bilesin,güldürmedi sevindirmedi bu sefer aksine yaşananları hatırlayıp ağladığım bi günde bu da tuz biber oldu :(( canım benim ya çok iyi bilirim hastane odalarında yavruna sımsıkı sarılıp onu verdiği için rabbime binlerce şükrettiğimi,,,allahın izniyle çabuk toparlanır inş. kuzucum :(( ama inan onlar bizden çok daha dayanıklılar bu konuda..hala şaka gibi okuduklarım ama hayatta ne kadar güzel şey varsa maalesef kötüler de var umarım çabuk atlatırsınız tatlım ..Arca nın iyi olduğu ve eve çıktığınızı yazdığın postu sabırsızlıkla bekliyorum....

K.T dedi ki...

çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum. Güzel haberlerini bekliyoruz.

ElfAna dedi ki...

Yeliz' im, hatirlayacak, anlatacak ama cocuklar bizlerden daha cabuk alisiyor bazi durumlara. Yazdigin gibi; anne ve babasi kuzularinin yanlarinda. Gecmis olsun. Sevgiler.

mummy dedi ki...

Çok geçmiş olsun Yeliz..Acil şifalar..Bir an önce atlatıp sağlıkla çıkması dileğiyle..

MELTEM dedi ki...

yeliz aradım ama ulaşamadım.çok çok geçmiş olsun çok üzüldüm.bir an önce iyileşip evinize dönersiniz inşallah.

Gamze dedi ki...

En kısa zamanda çok iyi olsun Arca kuzum, tekrardan çok geçmiş olsun Yeliz.

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun.

huysuz dedi ki...

çok geçmişler olsun, acil şifalar...

senem dedi ki...

Yeliz, şimdi okudum. Çok ama çok geçmiş olsun. Bununla bitsin. Güzel haberlerini bekliyoruz.

selen dedi ki...

çok geçmiş olsun, hepinize... bir an önce bitsin, geçsin, unutulsun inşallah...

annesi ve defnesi dedi ki...

Gözlerim doldu okudukça, bir an önce iyileşsin minik kuzu...

Burcu.. dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Ayaz'la defalarca hastaneye yatıp çıktım ve bildiğim birşey varki buna hazır olamazsın. Apar topar da olsa randevulu da yatsan aynı oranda sarsıyor anneyi de -bebeği de.
Bir an önce sağlıkla çıkın inşallah.

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz nasılsınız...merak ettim

Janset Acar Akkoyun dedi ki...

offf, cok gecmis olsun...artik daha iyidir umarim.

Adsız dedi ki...

cok gecmis olsun, acil sifalar, cok güclü onlar, cabucak toparlar ins.

asna

gezicini dedi ki...

çok çok geçmiş olsun. acil şifalar dilerim...
optum minik prensi..
Yiğit'ten sevgiler..
gorki

senay c dedi ki...

Çok geçmiş olsun,Arca için dua ediyorum,Allahtan acil şifalar dilerim.
Şenay&Yiğit

A. dedi ki...

Çok geçmiş olsun... Arca'cık iyi olacak inşallah. Dualarım sizinle..
Aslı&Yağmur

anneCan dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun.

Adsız dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun:(
Güzel haberlerinizi biran evvel almak dileğiyle.
Sevgiler.
Sceylan

Oz dedi ki...

Aklımdasın canım, seni de Arcayı da ÇOK ÇOK seviyoruz...

Anne ve Bebisi dedi ki...

Bir ses verin..

K.T dedi ki...

meraktayız. Güzel haberlerinizi bekliyoruz. Tüm İyi dileklerimiz sizinle

a.c dedi ki...

Sen yazalı epey olmuş daha yeni gördüm ama dualarım sizinle, Arcayla... Evet iyi ki anne babası yanında, sevgiyle kuşatıyorlar onu. Allah acil şifalar versin.

Fatma dedi ki...

Yeliz, sizi çok merak ettim, Arca hemen iyileşecek inşallah, çocuklar bizden daha güçlü oluyor, yazdıklarını okurken kendimi zor tuttum. Yaşadıklarını çok iyi anlıyorum, bizimde hastane deneyimimiz oldu ve çok zor biliyorum, çocukları yatağında tutmak çok zor, o serumlar, kan almalar. Hemen geçecek inşallah. İkinizi de öpüyorum. Merak ettim nurturia da sordum seni ama kimse cevap vermedi o anda. Bloga da giremiyorum, şu anda dns numarasını değiştirdim ve senin postunu gördüm. Çok geçmiş olsun. İyi haberlerini bekliyoruz.

laleninbahcesi dedi ki...

yELİZ SİZİ NASIL MERAK EDİYORUM BİLSEN...

alev ertürk dedi ki...

yelizcim bir ses verin yahu öldüm meraktan :((( umarım iyisinizdir yazalı çok oldu bi daha da yazmadın,umarım arca ve sen iyisindir ve her şey düzelmiştir .....
keşke telefonun olsaydı bi dakka durmaz arardım bi haber alırdım sizden,,bu bloğu açarken böyle merak edip seveceğim insanlar olacağını rüyamda görsem inanmazdım ama en yakınım kadar aklımdasınız inan....

Deli Anne dedi ki...

Büyük geçmiş olsun Arca'ya ve sana da arkadaşım.. allah tastamam şifa versin.. kolaylıklar sana da

Sitare dedi ki...

arkadaşım daha yeni gördüm yazını.içimi sızlattın.adı konmuş ya hastalığın Allah şifasını da verir.bol bol dua et canım.çok küçükler ve insan kıyamıyor çok iyi anlıyorum seni.ama böyle böyle büyüyecekler işte napalım.oğlum 9 oldu,hastane,serum vs çok gördük.yeter ki hastalığa şifa bulunsun.arcayı koklaya koklaya öperim.

sule_bilge dedi ki...

acil şifalar dilerim