12 Haziran 2011 Pazar

Gökte ararken bizim mahallede bulduk

İzmir'in hatırı sayılır bir kısmını gezdikten ve ufaktan keyfimiz kaçtıktan sonra, dıdının dıdısının memnun olduğunu duyduğumuz bir kreş gündeme geldi. Bizim mahallede. Sonra algıda seçicilik ... Pek çok tanıdığımızın bir şekilde iyi şeyler söylediği kreşin her gün önünden geçip yüzüne bakmayan ben, üç gün üst üste yanına park edip kenardan kestim.

Bu arada izmirli anneler mail grubuna sordum, birkaç kişiden olumlu görüş aldım, Elfanam araştırdı, bir olumlu görüş de oradan geldi. Bir gezeli, tanışalım dedik.

Sevdik, niye mi?
- 23 yıldır aynı insanlar tarafından yönetiliyor (karı-koca sosyal hizmetler uzmanı ve çocuk gelişim öğretmeni)
- Görüştüğümüz sahibesi ile aynı frekansta olmamız şaşırttı bizi. Birkaç cümlesi...
"bahçeye çıkmadan olur mu canım, aktif kullanıyoruz, çıkarma diyen veliye de cevabımızı veriyoruz, hava alacak çocuk, mikroplarla mı yaşayacak, giyer montonu çıkar dışarı"
"yaşayarak öğrenir çocuklar"
"2-3 yaş grubuna 8 kişi kontenjan doldu mu, başka çocuk alınmaz"
"sinema için daha küçükler, tiyatroya götürüyoruz"
- Yemekler günlük ve kendi mutfaklarında pişiyor, malzeme bizim mahallenin esnafından geliyor.
- Yaratıcı drama için özel bir sınıf var
- İki öğretmenden biri üniversite mezunu, diğeri stajyer değil, meslek lisesi mezunu.
- Fiziksel koşullar şehir içinde gezdiğimiz tüm diğer okullardan daha iyi.

Evet çim sahası yok, halı.
Evet sürekli psikolog yok ama görüştüğümüz sahibesi çocuk gelişim uzmanı ve okul öncesi eğitim derneği başkanı.
İki dil eğitim yok ama napalım her şey bir arada olmuyor, dolayısı ile bazı fedakarlık noktalarımız oldu.

Aslında Mithatpaşa caddesinde pegagogu aklımda kalan bir okul oldu ama gerek fiziksel koşulları gerekse aynı mahallede olması açısından burası daha ağır bastı.

Öyle ki fiyatını bile sormayı unuttuk görüşmeyi bitirdikten sonra aklımıza geldi.

Şimdilik tüm yaz boyunca canları istediğinde Ümit ablayla parka gitmek yerine orada oynayacaklar, sonra Eylülde yarım gün ve Ümit ablanın ayrılması ile tam güne geçecek.

Biz planlar kuruyoruz tabii şimdilik bakalım kader planlarımız karşısında nasıl bir yol izleyecek, gülecek mi elimizden mi tutacak, göriciiizzz:)

6 yorum:

Seyhan dedi ki...

Hayırlısı olsun Yeliz, bencede en iyi kreş yakın kreş ama tabiki şartlarda uyarsa. Umarım Arca çok memnun kalır ve çabuk alışır..

alev ertürk dedi ki...

yeliz ne kadar şanslısın :)) hem kafanıza biraz da olsa yatan ve hem de evinize çok yakın olan bir kreşş rüya gibi :) umarım kararını değişireceek bir olumsuzluk yaşamazsın :D hadi hayırlısı bakalım darısı başımıza diyelim biz de :))

laleninbahcesi dedi ki...

yeliz, annem derdi ki; bir şeyi bulamayınca mahalleyi dolaş sonra gel evi bir daha dolaş... Aynı öyle olmuş...Her şey yolunda gider inşalah...
Sevgimle

Fatma dedi ki...

Hayırlı, uğurlu olsun, çok sevindim, eve yakın olması da cabası, servis işinden de yırttınız o zaman, servis için küçük daha diyordun, iyi olmuş:)

yeliz dedi ki...

teşekkürler umarım hayırlı olur, umarım umduğumuzu buluruz

saricizmeli dedi ki...

ben mümkünse iki dilde eğitim olmasın istiyorum:)
umarım çok memnun kalırsınız, yeliz.