Yazılar posta kutuna gelsin mi?

30 Mart 2012 Cuma

Vatandaş memnuncan* bildiriyor: Hizmet sektörü genişliyor!

"Müjdeler olsun hizmet sektörü genişliyor. Sadece bir otele veya lokantaya gittiğinizde hizmet aldığımız günler çok gerilerde kaldı.



Artık hak hukuk yok! Müşteriysen haklısın.
Eskidendi o “sağlık hakkı”. Şimdi parayı bastırabiliyorsan hakkın var, ne demişler “müşteri her zaman haklıdır!” Dolayısı ile tıbbın neferleri de hizmetkarın oluyor. Paran varsa, sağlık –hizmeti- almayı bırak, karşındaki doktora kafa göz dalabilirsin, çok canın çekerse hemşireye ayaklarını bile yıkatabilirsin. Yıkamıyor mu? Kolayı var, daha ucuza çalışan yabancısı var. Getirir devletçim. Doktorun da ağzına bir performansı balı çaldın mıydı, dakikada 5 hasta bakar, bakmıyor mu? Cık cık cık… Yabancısını getiriverir devletçim. Ne olacak parasıylan değil mi?


Sağlık sektörünün hizmet sektörünün bir kolu olması yeni değil. Şimdi moda eğitimde hizmet!


Büyüklerimiz buyurdu, “herkese özel okul imkanı!” Eğitim hakkı değil özel okul imkanı, şahane! Biz bunu niye düşünemedik, hay Allah. Dershaneler de böylece mağdur olmayacak, kadrolarından (!) faydalanacağız. Hay aklınla bin yaşa. Ben de dert edip duruyordum, şimdi dershaneler milleti nasıl söğüşleyecek diye. Onlar da hizmet sektörüne dahil edilecek. Dershaneler kazanacak, herkes özel okul eğitimi şansı kazanacak. Win-win yani.


Var ya şimdi öğrenci olmak vardı. Cebine paranı koydun mu, alemin kralı sensin!


Eğitimin hizmet sektörüne dahil edilmesi ile eğitimci = hizmetkar, öğrenci = müşteri olacak. Eh müşteri de her zaman haklı olacak. Eğitimci müşterisine höt diyebilir mi? Ekmeğini nasıl kazanır sonra? Yaaaa…"

Buraya kadar buruk bir gülümseme belirdi mi yüzümüzde, iyi o halde acı gerçeklere dönelim.

Biz de özel okulda okuduk, ama öğretmen dedin mi, saygı duruşuna geçerdik. Babam iki çocuğunu kolejde okuttu, öğretmenlerimize müdürlerimize bir gün olsun sesini yükseltmedi, saygıda kusur etmedi. Öğretmen kutsaldır. Gözlerim doldu lan dün, 50 yaşındaki pamuk gibi bir eğitimciye biber gazıyla, tazyikli suyla saldırmışlar. Bunu yapan polis! O polisin evladı için geleceği için sokağa çıkan eğitimciden bahsediyorum. Ben mahalle karakolunun önünden geçerken Arca’ya polisleri gösteriyorum, “kaybolursan bu amcaları bul” diye… Öğretmene saldırdığını bilse gider mi yanına acaba?

*Vatandaş memnuncan : İstatistik kurumuna göre ülkemiz vatandaşlarının 68%’i hayatından memnunmuş!


7 yorum:

  1. Ah ah diyorum ben bu posta sadece.

    YanıtlayınSil
  2. bak şimdi zaten patron milletine saygılarımı sunuyordum içimden şimdi birde ülkenin patronlarını ekledim bu saygı listesine.. dilime gelen şeyleri elimle yazamıyorum maalesef.. neme lazım ergenokandan içeri falan atarla malum eşimde asker.. çocuğunda başını yakarım.. ama siz anladınız onu..

    YanıtlayınSil
  3. Yılmaz Özdil'i okudun mu ?

    YanıtlayınSil
  4. yeliz bunlar daha iyi günlerimiz, yeni seçmeli ders kuran-kerim oldu. yarın daha neler olacak 5 yıl sonra malezya - arabistan arası bişey olacağız, bazı etnik kültürler ayaklanacak özerklik isteyecek belki eyaletlere bölüneceğiz. sonra? böyle devleti satan memnun, alan amerika memnun olacak şimdi nasıl kıyıp çocuk yapayım sen söyle? mercan

    YanıtlayınSil
  5. Bugunku gazetelerden beynim donmustu..

    YanıtlayınSil
  6. Yanlış anlaşılmaktan çekiniyorum ama bence sorun şu: Sağlık ve eğitim sisteminde köklü çözümler gerekiyordu. Ama şu anda iktidarda olanlar o kadar altyapıdan yoksun kişiler ki, iyiniyetli bile olarak sistem dönüşümü yapmak isteseler kıfayetsiz kalıyorlar. Beceremiyorlar kısaca. Keşke bilen birilerine sorma büyüklüğünü gösterebilseler... Ama o kadar kendilerinden eminler, o kadar bilgilerine ve kendilerine güveniyorlar ki hata yapabileceklerini kabul bile etmiyorlar. Çok sinir bozucu.

    YanıtlayınSil
  7. güzel bir bakış açısı çokbilmişim:)

    YanıtlayınSil