Yazılar posta kutuna gelsin mi?

14 Şubat 2013 Perşembe

Gurme Arca'nın yemek eleştirisi : videolu özel gösterim

Gittikçe İlker’e benziyor. Tam olarak 1/4 prototipi diyebiliriz. Korkarım “4 yaş babatomisi” hakkında yazacağım yazıya sadece Arca’nın fotoğrafını koymam yeterli olacak. Yalnız fiziksel özellikleri olsa iyi, huyu suyu zevkleri de iyice babasına benzer oldu. Özellikle damak tatları aynı. Et için - ama halis muhlis kırmızı et için - çikolataya olduğundan daha fazla iştahı var diyeyim daha da demeyeyim.
Muhterem kocamın en iyi arkadaşlarından biri bizim kasap Aydın abi. Yoo önceden tanışıklıkları yok, İzmir'e taşındıktan sonra İlker, dükkana gide gele kanka oldular. Ailecek de görüşüyoruz. İlker kasap tezgahının müşteri tarafında durmaz hiç, direkt arka tarafa geçer. Yakinen izler etlere uygulanan işlemleri.

Arca’nın da en çok sevdiği yerin tezgahın öte tarafı olduğunu anlatmama bilmem gerek var mı?

Neyse ben yeni bir şeyden bahsedecektim. En azından benim için yeni:)

"Dry aged yöntemi" diye bir şey...

Dana pirzola belli bir sıcaklık ve nem seviyesinde 28 gün kadar çok özel bir dolapta dinlendiriliyor. Kemiği üstündeyken dinlendirilmesi ete çok özel bir lezzet ve yumuşaklık veriyor. İşte Aydın abi’de şimdi bu özel dolaptan var.

İzmir’de Kayıkçılar’dan başka bir kasapta bundan var mı, bilmiyorum, tek bildiğim hayatınızda bu kadar muhteşem bir et yememişsinizdir. Sadece bir döküm tavaya ihtiyaç var bir de son günlerde pek meşhur olan Himalaya Tuzu gerekiyor.

Etleri 2 saat önceden buzdolabından çıkarıp dinlendirdikten sonra pişiriyorsun. Soğuk olmayacak yani etler, oda sıcaklığında olacak. Himalaya tuzunu değirmende irice çektirip etleri tuzladıktan ve döküm tavayı iyice kızdırdıktan sonra beş dakika bir taraf beş dakika diğer taraf, hızlıca pişiyor.

“Ah ulen pişmiş halini de fotoğraflayaydık” dediğimizde tabaklarımızı çoktan silip süpürmüştük. Ama fotoğraftan daha iyi bir şey getirdim; gurme Arca’nın koca bir dilim eti yedikten sonraki yemek eleştirisi...

Enjoy : )



14 yorum:

  1. Zevkten 4 köse , konusamıyor kanımca:)

    YanıtlaSil
  2. Ayyy! Allah'ım son sahne beni bitirdi. Makarna mı o bacağından aldığı :P

    Ya, o tavadaki nispeten daha ufak duran eti Arca yedi dimi? Allah'ım canım Allah'ım ne olur bende öyle günler görebileyim :(
    Bense bugün oğlum öğle yemeğinde 1.5 köfte yedi diye çok mutlu olmuş bir anneyim.

    Arca afiyet olsun oğlum, lop lop kas olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet makarna yanında iki tabak da makarna yedi:) ama her yemek değil sadece ağzına latık yemeklerde çok yiyor. mercimek yemeğini ancak bir tabak yer:)

      Sil
  3. bütün artistik gurme yorumlar, vedat milör filan halt etmis, dry aged mucizesi bu kadar güzel yorumlanir:))

    YanıtlaSil
  4. kayıkçılar kasap nerede peki? ksk de dir umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef :( hatayda amerikan kolejinin karşısı. tlf 224 78 01 o tarafa paket servisleri var mı bilmiyorum:) dehşet bişey yalnız:)

      Sil
  5. Maşallah kuzuya, iyice doymuş bir hali var kuzunun, tadını sevmiş yemeğin:)

    YanıtlaSil
  6. hipnoz olmuş gibi.. evet bacağındaki makarnayı görüp onuda ağzına atması süper ya. ama sonra birden ayılıp nereye koşuyor? mercan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuvalete:) galiba aklına bişey geldi birden ayıldı:))

      Sil
  7. aghh ben bu videoyu yeni izledim ya. gobegini kaşıyıp kameraya geğirseymiş tam olacakmış

    YanıtlaSil