13 Şubat 2009 Cuma

Bakıcı ? Ama nasıl ?

Bakıcı telaşı şimdiden sardı. Tabii daha çok var ama en azından şimdiden belirlemek istiyoruz. Dün İlkerin annesinin bulduğu potansiyel bakıcıyı görmeye gittik. Anne-kız 15 senedir çocuk bakıyorlarmış, İlkerlerin eski komşuları, İlkeri bebeklikten beri tanıyorlar. Anne mutlaka kendi evinde bakarmış çocuklara ama kızı belki başka evlere gidebilirmiş. Kızı dediysem ablamız gibi, yaş 35-40 arası hiç evlenmemiş. Tabii biz sizinle çalışmak isteriz diye atlamadık, geçerken uğrayalım demiştik şeklinde yaklaştık. Ev temiz düzgün görünüyor, anne-kız şen şakrak sevecen. Tabii 30 dakikada bundan başka bir izlenim edinemiyorsun. İlkerin annesi tanımasa, tavsiye etmese herhangi birisinden farklı değiller benim için.
Akşam İlker nasıl diye sordu, işte dedim böyle böyle... Ama bakıcı için nasıl kriterler olmalı?
Kısaca benim için önemli olanlar:
- Sigara içmeyecek (İlker bile bıraktı!!)
- Tecrübeli olacak ama çok da yaşlı olmayacak
- Düzgün Türkçe konuşacak (valla ayrımcı değilim ama önemli olduğunu düşünüyorum)
- Güvenilir olacak
- Sevecen olacak, bebişime çok çok iyi bakacak

da başka neler aramak lazım ? Sonuçta bırakacağım bebiş 3-3,5 aylık olacak, birkaç yaşında değil ki. Tabii ki annelerimiz hergün kontrol edecek, girecek çıkacak eve ama çok tecrübesiziz bu konuda.

Kendisinin yada yakınlarının bu konuda tecrübelerini paylaşmak isteyenler, size çok ihtiyacımız var...

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Yelizcim düzgün Türkce cok onemli, kuzenimin kızı resmen şive edinmişti bir ara :)
Bİr de etraftan gözlemledigim, malesef çoğu bakıcı, yemegini yediyse, altı kuruysa isini dogru yaptigini dusunup geri kalan zamanda cok ilgilenmiyor..
Ama aktivite zamani cocukla oyun oynuyor mu? Oynarken nasil davraniyor bir seyler ogretiyor mu filan bunu gözlemlemek gerek diye dusunuyorum, nacizane, kuzenimin yasadiklarindan yola cikarak anlatiyorum. Ukalalik gorulmezse...
Allah helal sut emmiş insanlarla karşılaştırsın.
Sevgiler.

Mon Petit Chou dedi ki...

Yeliz'ciğim doğuma çok az kaldı ve bence şimdiden bakıcı aramakla iyi yapıyorsun. Bizim bakıcımız işe başladı ve ilk fırsatta bloğumuzda bakıcı dosyasını da gündeme getireceğim. ben martın dokuzunda işe başlayacağım fakat bakıcımızı 1 ay öncesinden işe aldık ki şayet olumsuz bir şey olursa hemen görelim ve yenisini bulalım. sigara içmemesi çok önemli, hatta yapabiliyorsan bir de sağlık raporu iste. bir tanıdığımız bakıcısından istemişti ve kadın hepatit c çıktı. çocuğu olmayan birini önermiyorum, bence anne olmayan biri yeterince şefkatli ve sabırlı olamaz.birde ev işlerine yardımcı olup olmayacağı konusu var. bizimki ortalığı topluyor. kuralları baştan kesin olarak koy derim. dün farkettimde sanki ben bakıcı bakıcı anne olmuş gibiydi. kadın bana emir vermeye başlamış. buna dur demek lazım. ayrıntılı olarak blogda yazacağım ama aklına gelen bir şey olursa cevaplamaya hazırım.
kendine ve miniğe iyi bak, sevgilerle

enne dedi ki...

Çocuğu olmayan biri olmasın bence de. Yine de önyargılı olmamak lazım. Tanıştığınız kişi de çok iyi bakabilir. Önemli olan çocuğunuzu çok sevmesi, yemeğini yedirmesi, ona şefkatli davranması. Gerisi hiç önemli değil. Hem bakıcılık, hem ev işleri beklerseniz o da evinizi iş yeri gibi görür. Siz ne kadar sıcak davranır, ufak tefek kusurları görmezden gelirseniz o da o derece size ve çocuğa bağlanır, kolay kolay gitmez. Anneler sürekli başında olup karışırlarsa bakıcıyı kaçırabilirler. Çok yaşlı olmaması gerek, çocuğunuzu dışarı çıkarmaya üşenmemesi, fazla TV izlememesi, tabii ki sigara olmamalı. Ben çok şanslıyım, bir Arife'miz var, sanki ailemizden biri gibi. Asla üstünlük taslamıyor, kendi evi gibi iş yapıyor, yapamazsa canın sağolsun diyorum. İnşallah siz de bir Arife bulursunuz:)

Adsız dedi ki...

Yelizciğim titiz olmalı. Her fırsatta ellerini yıkamalı. Sabırlı olmalı. Bazen anne olarak biz bile çileden çıkıyoruz. Ama onun çileden çıkma gibi bir lüksü olmamalı.Bir de 3-3,5 aylık bir bebek kendi evinde çok daha iyi bakılır, çünkü çok küçük. Ama 6-8 aylıktan sonra daha rahat olur dışarı çıkması. Sen işe giderken bazen Arca uyuyor olacak. Onu sarıp sarmalarken uyanabilir.En azında bir kaç ay sen de baksalar ne iyi olur. Hımmmm başkada aklıma bişey gelmiyor ama aklıma gelirse söylerim yne birtanem.

ruhdagı dedi ki...

Yeliz ben seni okudukça ve gelen yorumlarıda okudukça acayip tutuşuyorum :(

Bakıcı olayı en esaslı sorun bence. Doğru kişiyi bulmanı dilerim.

Tabi bilemem ama 3.5 aylık bir bebeği her sabah başka bir eve götürmek bana doğru gelmedi. Kendi evinizde bakılması daha iyi olurdu.
Bakıcınında böyle düşüneni makbul bence :)

Ödül içinde teşekkür ederim. Arca'ya bolca selam ederim.

mummy dedi ki...

Yelizcim bakıcı konusunda tecrübem yok bir yaşına kadar bizzat kendim oluyorum bizim hanımın bakıcısı:)Ama nacizane bir iki şey söylemek istedim ben de..

Bebeğe bakacak kişinin TV bağımlısı olmaması hatta mümkünse Tv hiç açmaması gerek bence de..Çünkü 3 ay civarı malum artık sesli ışıklı şeylere en çok dikkat kesildikleri dönem oluyor..O yüzden üç aydan sonra TV nerde ne kadar uzakta olursa olsun bebeğin dikkatini çekiyor..Bunu vurgula bence anlaşırken...

Bi de ben de kendi evinde bakmasına öncelik tanımanı tavsiye edeceğim..Hem bebeğin düzenini oturtmak açısından çok önemli(uyuma yeri,yemek yeme yeri aynı olunca bu konulardaki problemler de o kadar azalıyor) hem de ileride senin rahatın için..Özellikle ek gıdalara geçince bebişe ayrı şeyler kullanacaksın mecburen..Onları hergün bi o tarafa bi bu tarafa taşımak çok zor olacak..Ben bir gece ablama kalmaya gitsem bi bagaj eşya oluyo valla nerdeyse..Herşeyi iki tarafta her an bulundurmak da zor olur senin açından..

Dediğim gibi bakıcı tecrübesinden değil ama annelik -kısa da olsa;)-tecrübesinden aklıma gelen nacizane öneriler:)

Kolay gelsin dilerim bulursun gönlüne göre birini..

yeliz dedi ki...

Öncelikle herkese çok teşekkürler, çok yardımcı oldunuz.

kiraz sevdası,
çok haklısın, İlker de aynı şeyleri söylüyor, bizden çok zaman geçirecek bebekle, onunla ilgilenmeli!!!

Mukaddes,
sınırları baştan koymak konusunda çok haklısın, herkes bizim gibi değil, üste çıkmak için fırsat kolluyorlar. Dün arkadaşım da aynı şeyi söyledi.

Enne,
iş yaptırma konusunda önceleri hani biraz toplar etrafı diyordum, sonra İlker de aynı senin gibi eğer iş verirsen çocuğu ihmal eder, öncelikleri karıştırır, kendi evi gibi davranmasını istemeliyiz görüşünü ortaya koyduğundan beri bu konuda geri adım atmayı düşünüyorum.

Zühre ablacım, bir arkadaşım da hep beyaz giydir, bakalım temiz tutuyor mu bebeği daha rahat görürsün demişti. Bebeğin ağız beziyle sehpa silenler bile varmış, temizlik çok çok önemli.

Yok ruhdağı, kesinlikle başka eve gitmeyecek, ben annemin evinde bile bakılmasını istemiyorum, bizim ev merkezi sistem, bütün gün sıcacık, sonra o kadar oda yaptık, evimizi kiralarken bile ilerde bebeğimiz olur düşüncesi ile büyük ev tuttuk. Kısacası bizim evde bakılması ilk kriter, sonra diğerleri...

Mummy,
Bak TV yi biz atlaşmıştık gerçekten iyi bir nokta. Bizim bile bazen sabahtan akşama kadar TV açmadığımız oluyor (belki bu yüzden atlamışızdır), yani TV düşkünü değiliz ve çok zararlı olduğunu duydum. Zaten TV izletmese bile kendi izlemekten ihmal edebilir.