17 Mayıs 2012 Perşembe

Dumur diyalog # special edition - yeliz version

Y: Taze fasulye yiyelim mi akşam?
İ: hmm 2 kilo almışım
Y: Ay niye 2 kilo aldın? Fasulye bize yarım kilo yetiyor.
İ: 2 kilo almışım
Y: Bezelyedir o, ayıklanınca ancak yarım kilosu kalıyor
İ: Ya kadın! Ben almışım ben 2 kilo almışım!! Kilo vermem lazım diyorum

............................
 
Arabada müzik dinlerken
 
Y: ay bak çok gıcık oldum
İ: ne oldu?
Y: Şarkıda anlatım bozukluğu var. yok ben bunu dinleyemem
İ: ne var?
Y: diyor ki "ne gelmeyecek ne de gitmeyecek". olmaz öyle "ne ... ne" zaten olumsuzluk ifade etmek için kullanılır. sen şimdi fiile bir de olumsuzluk eki eklersen olmaz anlatım bozukluğu olur. yok ben bunu dinleyemem. Ben acayip rahatsız oluyorum böyle bozukluklardan, bak ben mesela yazım hatalarım olmasın diye önce denetimli olarak word'de yazarım, sonra blogta yayınlarım veya mail atarım. Bilmiyorsan öğren yanlış kullanma. ay bak yine aynı bozuk cümleyi kurdu, bak nasıl o şarkının orasını düzeltesim geldi....
 
Şarkı biter neyse ki...
...............
 
Y: Yeni çamaşır makinasına gıcık oluyorum
İ: Niye?
Y: "ısı ayarı" diyor ama "sıcaklık ayarı" olması lazım. her çalıştırdığımda cinlerim tepeme çıkıyor. Kim yapıyor kardeşim bunun çevirisini? Kim yazıyor makinanın üzerine? Isının birimi C mi? değil! Suyun ısısı değil o sıcaklığı! bunu kesin tercümana yaptırmışlar, teknik adam böyle mi çevirir? o diplomayı alır çevirir çevirir... yedirirler adama. Koskoca ... markası nasıl böyle hayati bir hata yapar? Çamaşırdan soğuturlar adamı şerefsizim!
İ: zzzzzzzzzzzzzzzzz

5 yorum:

nil dedi ki...

İlker, cennetlik adamsın yeminle :)) kendine iyi bak kardeşim:P

Evren dedi ki...

Hahaha :)) Ben de yillarca babamla Sessiz Gemi'deki "sallanmaz o kalkista ne mendil ne de bir kol" misrasini tartistim, hala da bir sonuca varamadik :P

laleninbahcesi dedi ki...

Yelizim yav, acıdım sana şimdi hehe benim yazıları nasıl okuyosun diye... Bi dönüp ardıma bakmam ki:)

Adsız dedi ki...

Yeni favorim , İlker ve Yeliz arasındaki dumur diyaloglar.Ama top 10 da , balkon diyalogundaki plastik çiçek cevabı var.Bu diyalog aklıma geldikçe hala gülüyorum.Sizin ev çoooook neşeli olmalı çooook.....
Özge

Apple tree dedi ki...

Bende de var Yelizcim bir tane, bizim cihaz satış listesinde "arama" butonu var, nefret ediyorum her gördüğümde hem sinir oluyorum hem içimden tekrarlıyorum hem de söyleniyorum "arama nedir kardeşim aramayalım mı yani istediğimiz bir şeyi, ara! ara!" ;)