31 Temmuz 2011 Pazar

Gün doğmadan...

"Neler doğar" diye devam etmeyeceğim.

Bir film ismi bu. Bugün Arca uyurken günün doğuşunu izledim, keyifle.

Before Sunrise

İki genç insanın Avrupa'da bir trende tanışıp gün doğuncaya kadar Viyana sokaklarında turlamaları ve sürekli sürekli konuşmaları üzerine kurulu çok ama çok keyifli bir film.



Unutmadan bu filmin 9 sene sonra devamı da çekilmiş, meğer 6 ay sonra buluşacaklarına dair sözü tutamamışlar. Ama 9 sene sonra tekrar bir araya geliyor, daha olgun daha keyifli bir buluşma...

Son olarak, bu filmde o serseri sokak şairi olmayı çok istediğimi fark ettim. Hani "kim olmayı isterseniz" diye bir soru gelse, direkt bu filmin bu sahnesini adres gösteririm. Diyor ki "bana para vermeyin bir kelime verin ve ben sizin için bir şiir yazayım, içinde bu kelime geçsin, beğenirseniz para verirsiniz". Milkshake... Şiiri de güzeldi de dilenme tarzı çok tarzdı be!!

Ay dur bişey daha diyeyim kapatayım, sabaha kadar sokaklarda sürtmelerinin sebebi çocuğun otel parası olmaması aslında. Ama bütün gece falcılara, dilencilere, sokak dançılarına, iki cafe, bir lunapark, iki bara verdikleri paralarla bir oda tutsalar daha iyiydi: GET A ROOM!! der kaçarım:)

14 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz, ben bu filmleri izlemeliyim hemen ama ikincisinin adı Get a room'mu))
Bir de Roma 'da bir oda var...bunlar iki kadın...

Deli Anne dedi ki...

Çok severim bu ikiliyi.. 2.kez izlediğim nadir filmlerdendir..İnsan kaybolupgidiyor filmin içinde sanki..

k.i.s.d. dedi ki...

A değişik, Ethan HAwke'ı dehşet bi katili oynadığı bir filmde seyretmiştim ilk. Kimsesi olmayan, yalnız yaşayan adamları öldürüp yerlerine geçiyor yani kimliklerini çalıyordu. O sebepten adamı nerde görsem ürküyorum.

yeliz dedi ki...

lale ablacim ikinci film gun batmadan before sunset o da cok basarili hatta bayan oyuncunun yakinlarda cektigi pariste iki gun filmi de ayni tatta imis sevecegini dusunuyorum

yeliz dedi ki...

deli annem benim de iknci:) hatta ikinci defa izlemek cok hosuma gitti

yeliz dedi ki...

kubracim film95 yapimi pek gencler:) o dedigin filmi biliyorum sanirim

Unknown dedi ki...

Lise sondaydım bu filmi izlediğimde , ne güzel zamanlardı :)

Nihal M. dedi ki...

yılda üç beş koyar seyrederim ikisini peşpeşe... 3. süde çekiliyor demişlerdi? soundtrackler muhteşemdir...iki başrolünde hastasıyım delpy nin pariste iki gün filminide çok sevmiştim tavsiye ederim...
sevgiler...

Fatma dedi ki...

Ben de bayılmıştım bu filme, çok şiirseldi. Eşimle ilk tanıştığımız günü hatırlatmıştı bana:)

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Yelizciğim ben bu filmin yarısını ofiste elim işte kulağım filmde şekliyle izledim ( denilebilirse ),ama çok hoş gerçekten. Özellikle de senin de beğendiğin spontane şiir sahnesi!

yeliz dedi ki...

içimizdeki karnaval yaşımız aynı galiba:)

yeliz dedi ki...

Nihal M, pariste 2 günü kesinlikle izlemeliyim, haklısın, ara sıra izlenip gülümsenecek bir film. ikincisini de bu akşam izleyebilsem bari.

yeliz dedi ki...

Fadiş ciddi misin? çok romantik:)) bana da bizim arkadaş olduğğumuz zamanları hatırlattı, İstanbulu yürürdük:) güzel günlerdi

yeliz dedi ki...

zühre ablacım bir sakin gününde tekrar izle, zaten defalarca izlenebilecek bir film. ikincisini de izle mutlaka