25 Aralık 2012 Salı

Fang Ailesi : Şimdi senin suratına bir tane çaksam bu sanattırdiyebilir misin?

Fotoğrafı, resmi sanattan saymayan bir karı koca düşün. Bunlar performans sanatçısı ve durağan hiçbir şey onlar için sanat değil!


Avlanma sahaları tüketim çılgınlığının doruk noktası alışveriş merkezleri, avları sıradan insanlar, sanatları ise performanslarına aldıkları tepkiler. Ne kadar tepki alırlarsa o kadar iyi. Sanat uğruna iki çocuklarını kullanmaktan hatta onları başrole koymaktan bile çekinmiyorlar. “Çocuklar sanatı öldürür” savını çürütürcesine sanatın çocuklarını daha doğrusu çocukluklarını öldürmesine göz yumuyorlar. Kısa soluklu değil otuz yıllık bir kariyer onlarınki. İnişleri çıkışları oluyor tabii ki en fenası ise çocukların büyümesi.

Yok daha fazla anlatmayacağım. Geçtiğimiz hafta boyunca bu kitaba acayip sardım. İlker’in – kitap okusa – bayılacağı bir öykü. Allah biliyor ya çok zor tuttum kendimi. Karda mahsur kaldığım o gün bitti, Allahtan İlker yakınlarımda değildi, filminin çekileceğini duymasam baştan sona anlatacaktım.

Çok düşündürücü, eğlenceli, sıra dışı… Bilmiyorum ki daha ne denir? Okudum ama izlemeyi dört gözle bekliyorum.

2 yorum:

Gokyuzu99 dedi ki...

Çok heyecanlandım, hemen alıp okumam lazım kitabı... Teşekkürler...

Fatma dedi ki...

İlginç, merak uyandırıcı.