27 Nisan 2012 Cuma

D.I.Y.* senin neyine sen anca D.I.** yavrım!

* : D.I.Y. Do it yourself (Türkçe meali "elin armut mu topluyor, bir dünya para vereceğine kendin yap!")
** : D.Y. Do yourself (Türkçe meaili kendini yap! daha da derine girmeyeyim, Türkçe dediğin lastik bir dil her yere uzanır)

D.I.Y. olayına merak saldığımdan beridir, evdeki her atıl eşya potansiyel bir D.I.Y. malzemesine dönüşüyor.

Babamla annemin şarapla arası hiç olmadı, onlar direkt rakı takılırlar. Dolayısı ile bizim evde hiç şişe mantarı olmadı. Bu detay önemliydi çünkü ilkokulda fen bilgisi deneylerinin bir kısmında mantar kullanılırdı ve ben bulamadıkça deli olurdum.
Sor şimdi hangi deney hatırlamam ama evimizin eksiği mantar zihnime fena halde kazınmış olacak, katiyen şişe mantarlarını atmam. Önce bir kavanozda topladım onları. Sonra bir vazoda salonun baş köşesine kondu. İlker "at bunları" dedikçe ben açıklanamaz bir hisle atamadım.

Ya bebem büyür de fen bilgisi deneylerinde mantarsız kalırsa, benim gibi ezik hissederse kendini?

(An itibariyle inanılmaz bir geyiği uzatma potansiyelim var, birazdan şarabı bile sırf bebeme mantar biriktirmek için içtiğimi saçmalayacağım:P Sustum!)

Yıllarca birikti mantarlarım... (Aksi gibi İlker de şarap pek içmez, tek başıma yıllarca ancak biriktirebildim)

Neyse, bir gün Pinterest denen sosyal paylaşım şeysinde ahan da bu aşağıdaki fotoğrafı gördüm. Bırak ampulü, sahne ışıkları yandı bir anda. Ortalık aydınlanmıştı. Mantarlara bir işlev bulunmuştu. Allahım ne kadar mesuttum.
O an Arca'nın gelecekteki fen bilgisi deneyleri önemi yitirdi, hem o zamana kadar yine içerdim, nolucak!

Kocaman bir panoya yapıştıracaktım bunları, harika!
Birden fark ettim ki bu fotoğraftaki gibi bir pano benim yıllarca biriktirdiğim adetle imkansız.

Hedef küçülttüm. Arca'nın IKEA resim çerçevelerine gözümü diktim. Amacım küçük bir pano yapıp, hepi topu dört tane olan uzun kolyelerimi bu panoya raptiyelemekti.
Maalesef geçen yıllar boyunca yeterince şarap içememişim.
Öyle ki mantarlar maalesef döt kadar IKEA çerçevesini bile doldurmuyordu.

Yılmadım.
Çerçeveyi doldurmak için mantarları boyuna kesit alırım, dedim.
Aldım.
Ama kendi parmağımın kesitini aldım.

Bir de acayip kanadı. Beni de acayip kan tutar. (Tıp okumak için fen lisesine giren bir manyak için ilginç bir özellik) Tansiyonum düşer, bayılacak gibi olurum. Çocuklarla evde yalnızız, neyse fazla dikkat çekmeden ve parmağıma katiyen bakmadan buzluktaki barbunya torbasına ulaştım. Epey bir süre soğuk kompresten sonra yine yarım göz bakarak bantladım. Tedavi sonuçlandığında ev cinayet mahali gibiydi. Hemen her yerde kanım vardı.

Senin gibi sakar kadının neyine "kendin yap aktivitesi" diye sorarlar adama?
Yaptım ne yaptıysam kendime yaptım.


12 yorum:

Cigdem dedi ki...

:)), cok güldüm ya, toplumun kanayan yarasina parmak basmissin. bu pinterest yüzünden telef olma egilimi bizde de mevcut. manyaklar nasil güzel güzel kesip, bicip yapistiriyorlar, bi de kolaymis gibi gösteriyorlar alcaklar.

Sessizce dedi ki...

Ya ben sizi okurken çok gülüyorum. İşin kötü yanı ofisin orta yerindeyim kahkahamı bastırmak için kendimle cebelleşiyorum :)
Geç bir keşif oldu benim için burası ama dönüp dönüp geçmişi okuyorum hem kızçem için faideleniyorum hemde bol bol gülüyorum.
Hep yazın emi :)
Sevgiler.

Sessizce dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Sessizce dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Fatma dedi ki...

Çok geçmiş olsun ama hani DIY'ının fotosu Yeliz, şimdi yarım mı kaldı iş, yardım edelim mi?

Fikriye Filtresiz dedi ki...

Şu sakar halinle dıy senin neyine derler adama, bak ben hiç bulaşıyo muyum, ipe boncuk bile dizmiyorum, sen biriktir o tıpaları başka türlü kullanırsın elbet:))))

Nil dedi ki...

ortalığı kan götürdü , ayyaş oldun , döt var döt var sığdıramadın .. vs tamam da. ee hani bitmiş hali?

pabloanddido dedi ki...

Gülüyorum...Gözümden yaş geldi...Ben mantarı koparmadan çıkartamıyorum bile şişeden:)

yeliz dedi ki...

Evet çiğdem yav, manyak bunlar! becerebileni var, beceremeyeni var, el insaf!

sevgiler sessizce :) memnun oldum. (kibar kadın smiley'si)

Fadiş'çim bitiremedim yav. O kesilen parmak lazım bana acıyor yav öyle kaldı:( bi el atıverin bacım

of reyhan kopardın beni. ben o tıpaları başka şekilde bile kullanamam buu gidişle:P

Nilhan' Yarama basma bacım. Yok işte öyle kaldı, acıyor arkadaşım barnağım:)

hahahha:) ben de İlkere çıkarttırıyorum zaten. sırf düzgün çıksın diye. Zaten evde kocaların en önemli işlevi, kavanoz açmak ile şişe mantarını muntazam çıkarmak:)

Elif dedi ki...

bir dıy manyağı olup, evin eşyalarına zarar veren akıllıda benim.
Gönder o mantarları sen bana,onlarında hakkından gelirim :)

Adsız dedi ki...

bende bir süre bişeyler yaparım diye yabancı votka ve şarap şişelerini biriktirdim, dekopaj falan diye.. ama tıpa biriktirmek hiç aklıma gelmemişti alemsin:)) zaten bizim evde tıpayı gören geyiğe bağlardı gerek yok.. ee sonra DIY ladınmı dersen nerdee, cinnet anımda hepsini kırarak sinirimi attım. ee dediğini gibi DIY layamıyorsan bari DI la:))) mercan

Adsız dedi ki...

fen bilgisi ve mantar denilince hemen aklıma bir anım geldi bizede öğretmen deney için malzeme getirmemizi söyledi bir arkadaştanda şişe mantarı istedi arkadaş ertesi gün elinde karnıbaharla geldi şey öğretmenim annem pazarda mantar bulamamışta o yüzden karnıbahar getirdim:) yıllar yıllar önceydi hiç unutamam:))) sevgilerle elif