13 Aralık 2020 Pazar

Yaşlandığını nasıl anlarsın? Vol.4

 Dizilerden filmlerden!

Üniversiteye giden yeğenin Friends için vintage sempatisi duyuyordur mesela! Evet Friends kült olmuştur hatta “homofobik esprileri” bile “o yıllarda öyleydi” diye tolore ediliyordur. 

İzlediğin bir film için “geçenlerde” yerine 10-20 yıl önce gibi zaman zarfları kullanmaktasındır!

Ütü dizisi olarak burun kıvırdığın yapımların esas kız ve oğlanlarının analarını oynayanlar akranlarındır, aman yarabbi bu kadın daha dün esas kız değil miydi? Lakin olaya ayarsın; hani biyolojik olarak aslında sen de o başrol kızın pekala anası olabilirdin:(

Daha fenası departman arkadaşların var, yeni mezun gençler. Kitap kulübünü zoomdan yaptığın Türkiyedeki arkadaşlarının yazın sıcaktan neredeyse iç çamaşırlarıyla toplantıya katıldıklarını anlatıyorsundur “vayyy” der oğlanlar, birden jeton düşer, “evladım benim arkadaşlarımın senin yaşında çocukları var, çüş” dersin. Ayol onlar benden sadece birkaç yaş büyük...

Dizilerde filmlerde oynayanları kendine değil de, çocuğuna rol model gözüyle izlersin. Kitabın karakteri için yaptığın analizler değişir, kendinden geçmişsindir, artık “benim oğlan da böyle olsa/ aman olmasın” evresindedir. 

Başroller bizim jenerasyona verilir hala, allah için... ama konu biraz ... nasıl desem? Mesela...

Bir filme denk gelirsin. Aaa Reese Witterspoon oynuyordur, sevimli kadın, aa yeni bir filmi... filmde kırk küsür yaşında bir kadını oynuyor, bir erkekle takılıyor, aman yarabbim kadın erkeğe “ben senin yaşındayken...” girizgahlı cümleler kuruyor, erkek daha yirmi yedisinde! Reese sen bizim neslin tatlı sevimli sarışını değil miydin, ne oldu bacım bize!?

Ne oldu bize sahi?

Evet yaşlandık, tamam belki ruhumuz genç fiziğimiz “mihrap yerinde” statüsünü korumakta lakin yaşımız büyüdü, tertemiz yaşlandık! Canımız sağ olsun.


10 yorum:

Zeugma dedi ki...

Şahane tespitler yapılmış. Ama olsun varsın. Hiç değilse akranlarımız bizimle aynı ilerliyor. Onlar da konuyla ilgili aynı duyguları yaşıyor. Ya, onlar da dizilerde, filmlerdeki gibi olduğu yerde kalsalardı dermişim:))
Yaş alıp olgunlaşmak da güzel. Sağlık olsun yeter ki. Gerisi boş cidden.

okuyanguzel dedi ki...

Yaşlanmak demiyoruz yaş almak diyoruz :))
(Yersen)

Adsız dedi ki...

Nasıl yerinde tespitler Yeliz. Hepsini aklımdan geçirmişliğim var:) bu eğitim ögretim yılı itibariyle 9. Sınıf öğrencilerime sizin yaşınızda çocuğum var demeye başladım:( resmen yaşlandım. Ama yaşımı göstermediğim söylenir hep o yüzden şimdilik pek takmıyorum bu durumu:)
Pınar

Sadece C. dedi ki...

Yaşamını yaşanmışlıkla doldurmak diyeni bile duydum:)))) çok şık bence

Sadece C. dedi ki...

Dün şu Bir başkadır / ethos denen diziyi izliyorum. Özgü Namal nassıııı yaşlanmış derken birden kalk git bi aynaya bak sonra yap dedikodunu dedim kendime 🙄

benim dedi ki...

Ay o dizide Özgü Namal mı var?

fatma dedi ki...

Tam da 2 gün önce Catherine Zeta Jones filmi izlerken yüzüme çarpan gerçek:))) Aynı şeyleri düşündüğümüzü farketmek garip geldi

Adsız dedi ki...

Merhaba. blogunuzu takipteyim yayınlarınızı severek okuyorum. Sizide bloguma beklerim.
https://yusufakmann.blogspot.com

yeliz dedi ki...

Sağlıklar yerinde olsun vallaha:)

Adsız dedi ki...

iş yerinde annesinin bir rahatsızlığından bahsederken yaşlı kadın normal artık dedi ben de yaşını sordum benden 1 yaş küçük kızcağız bir utandı sonra Hülya