4 Ocak 2013 Cuma

Mezeleri mezeciden satın alan birinden ilginç bir tarif geliyor şimdi!

Benim bu ev ahalisine kabak sevdirme çabalarımın altında yatan ne? Harbi diyorum bak, bir psikolog tarafından incelenesi bir vakayım. Ve niye kabak? Kendim de sevmiyorum işin garibi!

Yılbaşı da geçti, hangi sofraya yakıştıracağız bu mezeyi bilmiyorum. Zira yılbaşında rostoyu bile kocasına yaptıran rezil bir insanım.


Bildiğim tek şey, bu kabak mezesi son derece kolay ve lezzetli. Kabak ve lezzetli kelimelerini yan yana görmeye alışkın olmayanlar için şok etkisi yaratmasın aman!

Kabakları küp küp doğrayıp buharda haşlıyoruz. Suda haşladın mı, bir de vitamini gidiverir aman diyim, maden kabak yiyoruz hayrını görelim. Az zeytinyağına rendelediğin sarımsakları boca edip iki çevir, kabağı da kat içine iyice yesin zeytinyağını sarımsağı, kokusunu aromasını. Az soğutup kese yoğurduyla da karıştırdın mıydı, tamam.

Yok tamam değil daha, kırmızı biberli tereyağından dökeceksin ki üstüne, tadından yenmez!

Mezeleri mezeciden alan birine göre nasıl tarif ama:)))


7 yorum:

Adsız dedi ki...

içine ceviz de koyarsan tam süper olur :)

Selen dedi ki...

Aynı tarife azıcık ta ceviz içi ufalayıp ekle bir de öyle gör lezzeti. Bizim ailece en sevdiğimiz mezedir kendileri...

Handan dedi ki...

Hımm, kabakları pişirme, çiğden rendele, içine ceviz de ekle . Ben daha beğenmeyenini görmedim :)

Elifin Terazisi dedi ki...

Ben buharda bütün bütün haşlayıp doğruyorum,azıcık dereotu ve cevizle süper oluyor, afiyetler olsun:)

Selen dedi ki...

ah evet ya! cevize ek olarak dereotu da var bizim tarifte...

Fatma dedi ki...

Süpermiş.

Cebimdeki renkler dedi ki...

Kabağı sevmek için bir neden daha vereyim mi sana: Kabakları ve (daha az) havuçları rendeleyip teflon tavada azıcık yağla çevirip pişmesine yakın ciddi miktarda cevizi içine boca ediyorsun, soğutup sarmısaklı kese yoğurduna buluyorsun, yerken kendinden geçiyorsun :)